Elanga trodde att vi åkte ut när domaren blåste av matchen. Han hade inte förstått att vi gick vidare vid ett likaresultat.
Elanga representerar den här generationens fotbollsspelare alldeles ypperligt. De bryr sig inte om tabelläget, de vet knappt vilket lag de möter. Det enda de bryr sig om är, och jag citerar: “Jag ville bara komma in och visa vad jag kan, göra mål och assist.” Jättebra och jättekul, men det vore ju trevligt om man åtminstone ville vinna för Sverige och inte enbart för sig själv. Har man Sverige i åtanke har man koll på vad som krävs för att ta NATIONEN vidare och inte bara vad som krävs för att jaga sitt nya välbetalda kontrakt i klubbfotbollen. Fan, min farmor visste om förutsättningarna. Det är Kovacs i kubik.
Det är helt uppenbart att Fotbolls-VM mer och mer blir en scen där agenter och spelare enbart ser det som ett skylfönster för att avancera sina karriärer och kapitalisera på. I flera lag spelar det spelare som knappt har varit i landet de representerar i VM, vilket fullkomligt urholkar landslagsfotbollen.
Usch för den här globalist-kommersialiserade landslagsfotbollen. Oundviklig utveckling förvisso, men ack så tråkigt och sorgligt jag tycker det är.
Nu mördar vi afrikanerna i Frankrike! Visa att våra invandrare är bättre än deras. Kanna på!