Exakt! Är det FIFAs fel att Egypten helt och hållet slutade spela i andra halvlek? Är det domarens fel att Egypten släpper in tre – helt legitima – mål på 13 minuter? För att inte tala om att samtliga domslut är helt och hållet korrekta i matchen så fattar inte vad neutrala åskådare gormar om? Att egypterna är förbannade direkt efter slutsignal är en sak, det kan man skylla på adrenalinet som inte har lagt sig riktigt (även om det är väldigt oprofessionellt), men att TV4-studion sedan tar rygg på dessa dåliga förlorare når ju nya bottennivåer hos den kanalen.
Fettot Guidetti fastnar vid att det tog 17 sekunder mellan situation och mål. Ja jag vet inte Guidetti, det kanske har något att göra med att Egypten gick på omställning direkt från den situationen? Jag har mig veterligen aldrig sett en domare blåsa av mitt i en kontring p.g.a. en VAR-situation, så varför skulle det vara annorlunda här? Den inkvoterade djurgårdsbruttan Irma säger att hon “inte är någon konspirationsteoretiker”, samtidigt som hon dessförinnan sagt att FIFA är gladast av alla för Argentinas vinst. Jaha och vad har du för belägg för det Irma? Nähä inga alltså? Måste kännas bra att du kan häva ur dig vad som helst i direktsänd tv och smacka på läpparna bara för att du råkar vara gift med en man som underminerat föreningslivet?
Och alla i studion håller med varandra givetvis, inga debatter och inga som helst motsägelser eftersom diskussion är farligt. Olof Lundh försöker sedan koppla Argentina-matchen med Balogun-fallet och korruptionen inom FIFA. Alltså det är en av de vagaste kopplingarna jag hört och det är inget annat än oseriös journalistik. Men eftersom Olof visste hur internet fungerade innan resten av journalistkåren så får han vara kvar i TV4-sändningarna efter alla dessa år, oavsett hur dålig han är. Och återigen: EGYPTEN SLÄPPTE IN TRE MÅL PÅ 13 MINUTER! Det kanske kan vara värt att prata om istället för vaga teorier om att Infantino delar sovrum med Messi?
TV4 är verkligen iögonfallande usla, deras “experter” kommer med betydligt mindre insikt än när man sitter och snackar med sina polare på krogen. Hade TV4 haft någon skam i kroppen hade John-John och Irmdjuuu inte fått vara i studion något mer i detta VM, men det är snarare troligt att båda kommer få vara i studion i finalen eftersom uselhet belönas så länge man känner/är rätt personer.