Har sett att det kommit in några bots som postar spamlänkar.
Kommer inte ihåg om man var tvungen att aktivera sitt konto via mail när jag reggade mej. Är den funktionen aktivierad på forumet?
Skulle vara bra om den funktionen aktiverades för att slippa sånna som:
pilipnuare
frm_stterm
fmrcurter
YaKliker
mobilesearchengine
hromsgrom
YamiPowerKlik1
msonyxx
zaperlos
aeronnn
salsadobiz
groonscom
Störande bots - se upp för spamlänkar
Ser att det kommer in nya varje dag.
EDIT: Kollade min mail nyss och såg att jag fått ett sådant aktiveringsmail, de tar sig runt den funktionen. Damn
Funktionen "Aktivera kontoaktivering" under "generella forumsinställningar" ska stå på "användare" för att slippa dessa.
abzor wroteFunktionen "Aktivera kontoaktivering" under "generella forumsinställningar" ska stå på "användare" för att slippa dessa.
Det gör den redan, men det hjälper uppenbarligen inte. Ska ta en titt på problemet framöver.
bobbe wroteabzor wroteFunktionen "Aktivera kontoaktivering" under "generella forumsinställningar" ska stå på "användare" för att slippa dessa.
Det gör den redan, men det hjälper uppenbarligen inte. Ska ta en titt på problemet framöver.
Får hoppas att det löser sig med nya versionen av phpBB när den kommer.
EDIT:Såg på phpBB's supportforum att det finns en del säkerhetsmoddar att installera. Bland annat med mer avancerad visuell bekräftelse vid registreringen.
Kan detta vara ett alternativ att installera?
[raderad]
jag - och jag antar att även flera andra - fick nyss följande spam-pm
Hi. My name is Eugene Gershin. Perhaps we have met online, but more probably you don't know me from Adam. I monitor forums for SamsonBlinded, and came across your post.
I'd like to welcome you to look at Obadiah Shoher's blog. Obadiah - an anonymous Israeli politician - writes extremely controversial articles about Israel, the Middle East politics, and terrorism.
Shoher is equally critical of Jewish and Muslim myths, and advocates political rationalism instead of moralizing.
Google banned our site from the AdWords, Yahoo blocked most pages, and Amazon deleted all reviews of Obadiah's book, Samson Blinded: A Machiavellian Perspective on the Middle East Conflict.
Nevertheless, 170,000 people from 78 countries read the book.Various Internet providers ban us periodically, but you can look up the site on search engines. The mirror www.dinmamma.com/ currently works.
Please help us spread Obadiah's message, and mention the blog in one of your posts, or link to us. I would greatly appreciate your comments.
Best wishes,
Eugene Gershin
radera användaren
Jag har stängt av folk som skickat sådana, men det underlättar ju om ni skickar med vilka ni får dem av...
[raderad]
haha, jag trodde det var som med inlägg att det automatiskt stod vem som hade skrivit det när man citerade
egershna heter han iaf
fick ett likadant av egershna tog bort de rätt kvickt!
Nu är de igång igen...
Abzor >>
Jag vet ju självklart vad du menar, men nästa gång du skriver för att varna så får du gärna skriva till dom andra vad du varnar för 8)
Hersheys heter en som levererar spamlänkar på löpande band. Klicka inte på dessa. Det jag kan göra är att radera meddelandena men jag kan inte spärra honom, då det är en funktion bara admins kan göra. Men jag har meddelat om personen.
Asså Nu får ni fan göra nått åt dessa SPAM-bottar.
Det har varit minst 50 spaminlägg bara idag och igår.
Bara Husler har gjort 20 inlägg!
Finns säkerhets-plugins för att slippa dessa.
Fixa det för allas säkerhet admins!
abzor:
Jo tack! Det skulle inte vara helt fel om det gick att förebygga deras existens här i bulletinen. Jag har precis tagit bort ett 20-, 30-tal inlägg med porrlänkar som Hulser gjorde.
Ganska irriterande att bara kunna ta bort inläggen och inte användaren (boten i det här fallet).
Jag är moderator på ett annat forum och vi hade liknande problem för ca ett halvår sen och det löste vi genom att alla som skriver ett inlägg som gäst måste skriva in en kod.
Skillnaden mot här är att det är registrerade användare som skriver, visst skulle det gå att kunna lösa på ett liknande sätt men det mest praktiska tror jag skulle vara att lägga in ytterligare en visuell konfirmation vid registreringen eller att förändra den som redan finns.
Det här kanske är något att testa? http://www.phpbbhacks.com/download/6276
Numera krävs godkännande av administratör för att nya användare ska bli aktiva. Se det som en temporär lösning, men en lösning som fungerar.
Låter bra, Bobbe! Nu ska väl idioter som Husler inte kunna ta sig igenom ett mänskligt filter!
En Anna vore inte fel att ha!
danme wroteEn Anna vore inte fel att ha!
Vi har ju ROBASK Som startar matchtrådar !
Function_ wrotedanme wroteEn Anna vore inte fel att ha!
Vi har ju ROBASK Som startar matchtrådar !
![]()
Haha, stämmer bra..
Idag kröp det uppenbarligen in ett litet spamkryp (brianka) genom godkännandet från admin och in på bullen igen för att lägga en länk som man definitivt inte ska klicka på.
Som moderator kan jag varken avstänga eller ta bort användaren från Hockeybulletinens databas, däremot kan jag låsa tråden eller, som i det här fallet, ta bort tråden helt så att länken försvinner från tråden och er åsyn.
Eftersom jag tog bort tråden och jag såg att någon, minns inte vem, skrev en fråga till Admin om spambots i samma tråd som detta inlägget var i, så ber jag den personen att skriva det här istället. Det är betydligt bättre att bara ignorera tråden och vända er direkt till "Om Hockeybulletinen" och skriva era frågor om eventuella spambots som kommit förbi försvarlingen, i den här tråden.
Däremot, jättebra att ni varnar om att det är en sådan länk i samma tråd. Det är ganska enkelt för majoriteten att förstå, men det finns säker folk som skulle gå på en sån nit.
Over and out
//1986, moderator
1986 wroteEftersom jag tog bort tråden och jag såg att någon, minns inte vem, skrev en fråga till Admin om spambots i samma tråd som detta inlägget var i, så ber jag den personen att skriva det här istället.
Kom inte ihåg vem det var som skrev det, men det hade att göra med "godkännandet från admin". Saken är den att denna boten hade registrerat sig i februari, men godkännande från admin krävdes först från mars månad. Det kan alltså fortfarande hända att det dyker upp ett och annat sovande kryp... (Har admin lust så kan han ju gå igenom alla användare som skrivit 0 inlägg.)