Lite sen i min kommentar men "– Nu får jag gå vidare och försöka hitta en klubb som vill satsa på mig, säger Holmqvist till Aftonbladet på nätet." får mig att tänka på att det fanns en klubb som satsade på honom. Hos oss hade han given plats i förstafemman, en bra utvecklingskurva och säkerligen en mycket bra lön. Men mycket vill ha mer och en femtiotusing extra i månaden var värd sveken.
Som jag ser det så förlorade Linköping både Andreas och Michael Holmqvist på samma gång. Båda floppade i Frölunda. Förhoppningsvis så inser spelare att Frölundas satsningar och organisation (oavsett lyckade eller ej) inte automatisk betyder en bra karriärsskjuts och att man tänker på andra faktorer.
Rätt åt dig, Andreas. Jag vart så jävla besviken på dig i ditt agerande och har inga som helst sympatier för vad som har hänt dig nu. Jag antar att du inte har så många femtiotusingar att begära extra den här gången om du ska stanna i Sverige. Håve elle Djurgården är mitt tips, men högre lön lär det inte bli!
Jag hoppas dock att Blomman klarar sig bra genom sin Frölundasejour.