Jag står fortfarande kvar vid min åsikt att det beror på hur affären egentligen gick till från hans sida. Han spelade ju inte en enda match i HV. Visste han om att Detriot var högaktuellt, men Cluben ej ville förhandla då en övergång varit nära eller något liknande, så är det ju inte så farligt. Jag kanske har missat någon information som har bekräftat att han ville till HV på riktigt och att Redwings kom in i disskussionen efter HV-övergången?
Men OM han skulle vilja gå till LHC när han kommer hem, så skulle ju det också kunna stödja den teorin. Eller? Alltså, om han inte vill till LHC då så kan det bekräfta Judasteorierna, men om han skulle vilja tillbaka så kanske det inte var några onda avsikter mot Cluben vid övergången.
Ja, det kan man spekulera i hur länga som helst. Men jag vill inte låsa mig med ett ställningstagande innan vi får korten på bordet.
Edit: Jag vill poängtera att detta inte har något med att han blivit en mycket bra spelare som jag vill se i LHC, och därför "öppnar en lucka" för förlåtelse. Det handlar snarare om att jag tycker att vi utnämner spelare till svikare till höger och vänster, utan någon riktig insyn i vad som egentligen har skett.