Efter en viss tids frånvaro från spel med Chicago så trodde jag och säkert flera här att Mange möjligtvis kunde vara på väg hem.
Detta dementerades från Chicago håll som påstod att han skulle bara lära sig det tuffa spelet och säkerligen hamnar upp mot 60-70 matcher.
Hur har det då sett ut de senaste omgångarna?!
Först ut så var det match mot Norrenas Columbus, Mange spelade väl bra då han stod för en ass och 0 i +/- under sina 16 minuter på isen.
Dagen efter stod Nashville för motståndet, Mange noterades ej för någon poäng och hamnade på -2 under sina 15 min på isen.
Två dagar senare så stod svensklaget Detroit för motståndet, Mange fick hela 4 min istid och gjorde inte mycket väsen av sig.
Efter ett litet matchuppehåll för Chicagos del så väntade Huselius Calgary, där Mange blev förpassad till läktaren.
Två dagar senare så stod Tärnström och R.Nilssons Edmonton för motståndet, återigen hamnar Mange på blygsamma 4 min speltid och dessutom med -1.
I natt så spelade Chicago mot Vancouver och Mange var återigen förpassad till läktaren.
För att sammanfatta, efter en mindre bra match mot Nashville så har han blivit petad igen och ej fått någon riktig chans. Dessutom har Andrei Zyuzin, Manges konkurrent om 7e backplatsen, spelat de senaste tre matcherna och gjort det bra med tydligen.
Så i dagsläget så tror jag man faktiskt ser Mange som 8e back.
*Notera att Mange spelade 10 av dom 12 första matcherna med gott om speltid.
*Notera att Mange har sett 7 av dom 11 senaste matcherna från läktaren, vilket ger han 4 spelade matcher på de 11 senaste. Två av dessa har han knappt fått någon speltid (4 min).