Heldragna wroteStolpskottet wroteSäger nog mer om IKO:s insatser bland utespelarna än Engstrands insats som målvakt. Konkurrensen lär knappast varit mördande i ett lag som på tre perioder mäktade med 12 skott och blev nollade. Skulle närmast vara ett hån mot målvakten om han inte blev utsedd till matchens lirare :roll: .
Tror det enda sättet att få Engstrand i form är att matcha honom varvat med Brage i J20. Tror det är ytterst tveksamt att något allsvenskt lag skulle vilja låna killen och matcha honom som etta i dagsläget.
Jag för min del tycker nog att det är ganska ok för en omatchad målis att rädda 43 av 48 skott mot Lekisand! Pajas!
Gulle dej.... Har jag på något sätt sagt att Engstrands prestation var dålig i ljuset av hans matchovana???
Konstaterade bara att IKO med statistiken som grund högst troligen gjorde en bedrövlig insats. Att i ett sådant sällskap bli utsedd till machen lirare behöver således inte betyda att man gjort en bra match, snarare en mindre dålig i jämförelse.
Som bekant måste en spelare koras till bäste man i det förlorande laget och det är nog ingen vågad gissning att få i IOK klarade sig med betyget godkänd i kvällens drabbning.
Utser härmed dig till kvällen lirare på forumet.