Jonte6 wroteÄr jag den enda här som vill att han ska fortsätta i NHL?
Jag tycker att han förtjänar att lyckas där borta. Det är precis som att ni vill att han ska misslyckas.
Han kommer inte vara motiverad för fem öre att åka tillbaka till Linköping och denna tråkhockey som erbjuds här.
Klart man vill att Mange ska lyckas borta i NHL. Men faktum är att det ska mycket till att en 34årig rookie ska slå igenom där borta, det är ju ändå en stor skillnad på spelet från europa.
Trots att många i chicago har sagt mycket positivt om Mange så är han ändå petad, och flertalet av petningarna har kommit på rad nu i slutet. Då dom faktiskt plockat upp en kille vid namn Dustin Byfuglien som fallit många chicago fans i smaken. Stor och stark back som är lagd och det offensiva hållet, dessutom 12 år yngre än Mange!
Han har dessutom spelat med Chicago sen 2år tillbaka och ska tydligen utvecklats sen han spela med dom sist, och dom lär fortsätta spela med honom.
Som jag ser det så är Mange delad 7 back i dagsläget med Zyuzin efter Wisniewski, Seabrook, Keith, Vandermeer, Sopel och Byfuglien.
Dessutom ryktas det att dom är på väg att värva någon ny back så hans chans till spel ökar ju knappast. Lite synd faktiskt då jag hade hoppats att han skulle lyckas bra borta i NHL.
Klart han skulle vara motiverad till spel i Cluben, han är 34 år och blir knappast yngre. Tror inte han vill slänga bort sin karriär med att sitta på bänken/läktaren i Chicago och kommer han tillbaks redan nu under pågående säsong lär han vara grymt taggad att visa att han faktiskt är lika grym som vanligt.
Han har ju ändå gett det ett försök, nu kan han sluta drömma bort sig om NHL osv och göra det han är bäst på. Att spela hockey i Sverige och ta tillbaka sin plats som bästa backen i Elitserien.