Branchflower >>
Och vem säger att det är du som har rätt då? Bestämmer du vem som är sann supporter och vem som inte "skämmer ut" Cluben (de där två orden spyr jag på, för kom inte och tro att vi är den enda klacken som använder termerna "Judas" och "hora", fråga bara Renberg och Hedström). Du har rätt och jag har rätt. Av den enkla anledningen att ingen har det.
Som Köttet skriver i sin text, på ett klockrent sätt för övrigt:
Köttet wroteNi som ser hockeyn som en rolig business kommer aldrig att förstå det senare vägvalet, och det begär jag inte heller. Men jag begär att ni ändå respekterar de supportrar som sätter hjärtat främst!
Tyck vad ni vill, säg vad ni vill, gör vad ni vill. Men gå aldrig den vägen mot dina medsupportrar. Klanka ner på personerna för att ni har en annan åsikt än dem.. Det trodde jag man slutade med i rätt tidig skolålder. För fan! Tyck vad ni vill men lite enighet, tack. Argumentera gärna emot men vad sägs om nivå och andra argument än "Väx upp!" och "Du bestämmer inte här" (vilket man iof verkligen inte kan kalla för argument).
Det här kommer fortsätta och när Frölunda kommer hit nästa gång så kommer jag och flera andra stämma in i kören. Där har du, och ni andra som ogillar detta, två val. Antingen håller ni tyst och visar på så sätt att ni inte står bakom detta och tar istället i som fan i andra ramsor, eller så går ni helt enkelt inte på matchen.
Vi har hjärtat på rätt ställe, så har säkert även ni. Ingen kommer hindra er från att visa upp det på ert sätt - då begär vi att ni inte hindrar oss.
Honkens föräldrar är syskon..