Det finns några stycken som skött korten och affärerna allt annat än rätt vid val av ny klubb. Den senaste är Andreas Holmqvist och jag tänkte ge min syn på saken. Jag tycker att Holmqvist skött korten otroligt dåligt av följande anledningar, och klassar också Honkens agerande som det värsta av alla osjysta lämnanden.
- Honken har hela tiden sagt att det bara finns NHL eller LHC
- Skriver på för Frölunda mitt under säsong. Anledning: 300 lax i månaden
- Det värsta av allt: går ut i media och gråter oh klagar öppet på tränare och LHC
- Vädrar sin attityd offentligt lika ofta som Per-Ã…ge Skröder byter klubb
Jag tycker det är sorgligt, bedrövligt och framförallt fruktansvärt att ett sådant här beteende förekommer. Man går aldrig ut och klagar och gnäller öppet i media hur bitter man än må vara. Profesionell elitidrottsman? Glöm det. Gnällig barnunge som bara vill ha mer. Man funderar lite över om Andreas Holmqvist har någon verklighetsförankring eller sinnesnärvaro överhuvudtaget när man nu i efterhand granskar hans agerande.
"LHC gillar inte mig"
"LHC ville bli av med mig"
"Jag vet inte om jag vill ställa upp i landslaget mer"
"Jag snittade ändå en poäng i snitt"
Osv osv osv. Det luktar bitterhet och gnäll så det skriker om det. Andreas Holmqvist, Per Bäckman kommer ta ner dig på jorden. Var så säker. Blir det NHL-kontrakt så blir det återigen spel i ECHL. Fantastisk spelare offensivt. Fruktansvärt nervig i egen zon. Sedan är det de där med attityden. Hur lyckas man få en sådan attityd? Går utvecklingen för fort? Man kanske blir lite skärrad, stolt och framgången stiger en åt huvudet när berömmen haglar? Dags att vakna isåfall då.
Jag undrar vad LHC egentligen gör med spelarna, eller vad som händer med dem när dem spelar här. Killar som kommer från ingenstans, utvecklas, blir jätteduktiga, upplever den ena framgången efter den andra, attityden förändras, blir landslagsspelare osv och är inte ett dugg tacksam. Bara bitter och gnällig. Exempel? Stefan Pettersson, Johan Franzén, Andreas Holmqvist.
Per-Ã…ge Skröder kan man inte klassa som en "judas". Killen platsade inte ens i LHC då. Det enda han gjorde fel var att skriva på kontrakt under pågående kvalserie. Stefan Pettersson var sugen på landslagsspel och gick till Djurgården trots att han i media sa att han skulle stanna. Johan Franzén gnällde över för lite istid med dåliga spelare som Tony Mårtensson. Haha, Gled på en skridsko och stack till HV71 och förklarade att det var det naturliga valet om han vänder hem från NHL. Slående lika likheter med Holmqvist, men egentligen inte ens i närheten. Vad händer härnäst Holmqvist - idiotförklara Bengt-Ã…ke för att han ej kommer med i VM-truppen? Vad har man för verklighetsförankring om man kallt räknar med VM-spel? Det finns visst fler spelare än Andreas Holmqvist om han nu har missat det...
– Konstigt. Jag tycker jag ska ha en landslagsplats så som jag spelat... :lol:
Min fråga är: Vad är det som går fel med dessa killar? (kan förövrigt passa på att nämna att det finns minst en kille i dagens LHC som kommer bli precis likadan) Man tror man är bättre än vad man är, kräver mer och mer, spelar för sig själv och inte laget, klagar och kritiserar öppet. Det är en attityd elitidrottsmän inte ska ha anser jag.
Byt ut Per-Ã…ge Skröder mot Andreas Holmqvist i Per-Ã…ges ramsa så har man en rätt bra ramsa. Även om Per-Ã…ge nu bytt klubbar lika ofta som en annan byter strumpor...