Man blir ju inte förvånad över SAIKarnas monumentala hybris längre. Ja, de har varit det bästa laget i Sverige de senaste 6 åren. Guld eller inte guld. Men så fantastiskt mycekt bättre än "oss andra" är de inte, därför blir den här typen av uttalanden jävligt löjliga. Forsell är en städgumma som kan göra mål. Sjögren är en jävla ångvält som gör mål och höjer alla i sin omgivning.
Jag är övertygad om att samtliga sportchefer i SHL skulle rysa av välbehag ifall de kunde signa Sjögren för 250 lax i månaden!! Att det sedan sitter en tomte i norr som skulle bli glad om de kunde få honom för 120 i månaden och en annan som säger att Forsell är bättre säger snarare mer om deras hockeykunnande, eller kanske snarare om hårt de dragit fast skygglapparna.
Jag tycker det är svårt, jag är jävligt nöjd med laget, det finns ingen som jag skulle vilja byta ut. Men det verkligen varit så att man hade haft chansen att skriva ett långtidskontrakt med Sjögren, då hade jag velat att man skulle lösa det. Jag vet inte vem vi skulle få flytta på, men våra topp2-centrar hade vi säkert kunnat hitta en lösning för.
Men jag tror inte att det är något vi behöver bekymra oss för!