Franckie Burns wroteJacko wroteSkönt att se att inte ALLA gamla LHCare lyckas per automatik likt Hultström & många andra bara de lämnar Cluben. 😛
Hehe, håller med om att det är lite skönt, även om man så klart inte vill vara skadeglad mot fina killar. :?
Angående Hultström så tror jag att de flesta(?) såg en talang där som man inte såg hos de andra. Lindhagen och Hagelin har visserligen lite handleder men nådde aldrig de topparna som Linus gjorde. Den unge Vimmerbysonen kunde ju leverera mackor med extra räkost mitt under brinnande slutspel mot en guldkandidat.
Jag tillhör inte dem som klandrar LHC för att man släppte Hultström. Möjligtvis klandrar jag Melin och Hävelid för att de inte gav honom rätt utrymme och omgivning. Däremot kan jag konstatera att vissa skribenter här inne avfärdade honom som SHL-spelare redan i somras med hänvisning till att han fått så många chanser utan att ha tagit dem. Där håller jag fortfarande inte med då killen troligtvis har tio(!) år kvar till sin bästa ålder som back. Han var den sista i fjolårets röriga backbesättning som man kan klandra för det virriga spelet. En 21-åring med offensiv uppsida måste få göra misstag. Däremot skapade inte Junland, Rahimi, Mange, Bäckman, Lorentzon mfl den trygghet runt honom som han förtjänade. Även Melin misslyckades med att ingjuta förtroende uppenbarligen, trots att det ska vara en av hans starka sidor.
Justja, Lindhagen glömde jag att räkna upp! Inte lyckats direkt i SSK heller, bara 2 mål, 10 poäng och -4 på 25 matcher. Och då var Erik värvad som en offensiv kraft till SSK, som skulle lira mycket PP och spela i nån av de högre kedjorna, alltså en annan roll än hos oss i LHC. Den enda som lyckats något av de som lämnat LHC till allsvenskan måste väl vara Nermark isf. Han spelar i Asplövens förstakedja, gjort mest poäng av lagets svenska spelare & varit en bidragande faktor att Asplöven iår är ett topplag (ledde serien nyliegn) istället för ett (likt hästen, leder serien nu) tippat bottenlag.
Nermark likt Hultström tokdissade väldigt många här ifjol. "De skulle knappt platsa i allsvenskan som bäst" osv. Är med dig här Franckie. De som resonerar på så vis kring 20 åringar vet inte mycket om hur hockey fungerar. Hultström har redan visat det nu i Leksand att han har en högre nivå i sig och en stor utvecklingspotential. Nermark är jag övertygad om att i sinom tid kommer vi se honom i SHL då han har alla förutsättningar att bli åtminstone på SHL nivå en spelare av hög klass. Han har visat glimtar av det i allsvenskan iår som han inte lyckades visa,utvecklas till, på runt 5-7 min speltid i LHC.
Och du har väldigt rätt i det där säger att Hultström kommer antingen vara som bäst på sin position om 10 år, backar och målvakter tar längre tid att utvecklas än anfallare. Pinsamt att folk avfärdade honom som en spelare för framtiden redan ifjol, då han varit i princip rena rama barnet i hockeysammanhang de åren han varit hos oss. Vissa exploderar och blir jättebra redan när dom är 18-20, andra när det är 25+. Bara att fortsätta denna följetång om Hultström verkligen fått sitt stora genombrott iår eller om det är "bara flyt" som vissa påstår. I vilket fall så har Hultström helt klart framtiden för sig & LHC borde rensaka sig själva lite kring hur de utvecklar spelare som jag är lite skeptisk kring. Det finns för många exempel nu på spelare som lämnar Cluben bara för att få ett genombrott på annat håll, eller juniorer som drar till USA och juniorligan där hellre än att testa lyckan i LHC's A-lag (där de ändå får extremt knappert med speltid eller chanser). Men men... Både kul och surt att se gamla LHCare lyckas tillslut. Och lika skadeglad blir man när gamla LHCare som inte velat vara kvar misslyckas i nästa klubb. 😛