Nedan skall jag skriva vad jag tycker om det hela. Det hela baseras på två premisser, om någon av dessa är felaktiga så är den nedanstående texten inte längre giltig.
#1. Den här gruppen är inget han nyligen gick med i, utan det var ett bra tag sen (innan han kritade på för Cluben)
#2. Det är ingenting som han skyltar med i övrigt.
För allvarligt talat.. Facebook är ett socialt forum med så mycket skit som folk kan göra/delta i/gå med i så att folk verkligen börjar tro att Facebooks ord är lag. Det är exempelvis inte längre ett förhållande man har så länge som man inte har uppdaterat sin relationsstatus, och om man inte är med i gruppen "Gör något åt skattefusket" så myglar man själv med deklarationen..
För fan, den där gruppen kan han ha gått med i för flera år sen (då han fortfarande lirade för Djurgården). Det är klart att det inte ser snyggt ut, men samtidigt - ska folk verkligen behöva stå för svars till gamla handlingar (som inte strider mot lagar eller dylikt) på ett internetforum?
För fan, det är ju som om någon skulle gå in och gnälla på någon som skrev något om stringtrosor på Lunarstorm för artonhundratusen år sen. Hade han gått med i den här gruppen nyligen, då hade det varit en helt annan femma. Men vem fan minns allt man har någonsin har gjort på internet?
Så nej, jag tycker inte att det är att pissa på fansen om han har gick med där (ett bra tag) innan han skrev på för Cluben. För då var inte vi hans fans. I så fall är det väl snarare att pissa på Djurgårdens fans om han älskar föreningen över allt annat och skriver på för en av deras närmaste konkurrenter (avståndsmässigt och hockeymässigt).
DÄREMOT så fattar jag självklart att folk reagerar på det. Sedan är det en tolkningsfråga vad gäller att reagera på det. Jag tycker inte att just det här fallet är jättehemskt, men jag fattar såklart att det sticker i ögonen hos en hel del. Och, de har naturligtvis helt rätt att tycka så.
Och att jämföra det med Calle Söderberg är att som att jämföra äpplen med päron.