Sillen exile82 verkar ju lite märkligt…. Han har väl ingen anknytning till Linköping. Men tror han är kontraktslös 22/23, kanske polare med Mattias? Mattias har ju kört något ispass som gästcoach i sommar med någon aktör i Linköping, minns inte vilken… Idrottslabbet???
Ndur Sillen Stämmer. Bäckman uttryckte väl stor tacksamhet gentemot Idrottslabbet och menade att de varit en stor anledning till att han kunde göra comeback senast.
Cykelåkarn Emil Westerlund gjorde bra ifrån sej på sin tryout i Almtuna och har skrivit kontrakt för säsongen. Jag har följt Emil sen han var en liten pilt(grannar) och snackade med honom några gånger i somras och han siktade på en allsvensk styrning. Några college-tentor återstår och han räknar med att klara dessa i år. Ska bli kul att följa honom!
exile82 Cykelåkarn Kul! För mig (och oss) som inte har riktigt lika bra insyn, vilken nivå tror vi att Westerlund är på? Som en framstående junior (i LHC) med amerikansk collegehockey i bagaget kanske det kan vara aktuellt med SHL ganska snart, eller vad är din bild? Eller är han för trubbig?
Cykelåkarn exile82 Har inte sett honom over there och vi får nog vänta och se hur det går för Emil i Almtuna. Hursomhelst, kul att se hur han klarar sej i Allsvenskan.
Ndur Kul! Jag har inte följt honom lika länge, men väl sedan U16. Han tog rätt stora steg under just U16-säsongen och klev förbi ett gäng andra talanger som fram till dess varit före i utvecklingen (bl.a. Edgar Treijs). Ska bli kul att se hur han står sig i HA.
exile82 Idag fyller Mange J år, och det sjuka är att han fyller 49(!). Känns som att han la skridskorna på hyllan nyligen. Men han spelade länge (41?)
alfie Hank Lite skönt ändå. Inte för att man inte unnar grabben framgång men hade varit jobbigt om han exploderade där.
Zyber Adam Brodecki går till Tjeckien: https://www.expressen.se/sport/hockey/adam-brodecki-klar-for-jaromir-jagrs-klubb-i-tjeckien/
Jocke Känner mig gammal. När jag började följa LHC var Johan Bülow up and comming junis och yngre än vad hans son är idag.. https://corren.se/sport/ishockey/artikel/text-och-tv-blow-ska-sakra-hemat-i-maif-han-ar-valtranad-och-orkar-mycket/l75wd78j Synd att det inte verkar räcka längre än till Motala. Hade nästan avlidit av nostalgi om Calle tog plats i LHCs trupp.
Lokalpatrioten Jocke Jo, har ju mött grabben många gånger. Hade också älskat det, precis som med Helber. Men bara att acceptera att de inte blev tillräckligt bra. Sen hjälper det ju inte heller, Kreü jr. Är inte i LHC heller. Och han mer än platsar.
[raderad] Synd att vi inte har Pasic att tillgå längre, sjuhelsikes mycket mer spets på honom jämfört med Hänni/Matteu/Maxwell och övriga som vi värvat för säkert 5 gånger så mycket .
Ndur [raderad] Jag gillar Pasic och hoppas han får en riktigt bra säsong, men han hade väl inte spelat i HA om han varit klart bättre än spelarna du räknar upp?