Kallzon KirunaBo Vilka får Kanada möta om USA slår Sverige? USA då också? eller är det beroende på seedning? Från kvartsfinalen är det ett slutspelsträd. Så det blir Kanada mot USA i semifinalen om USA vinner
Bowmore alfie Vad kände ni när Kanada kvitterade och avgjorde? Jag kände lite NEJ för är alltid roligt med underdogs och skulle vara ungefär lika stor skräll som att vi skulle slå ut Frölunda i kvartsfinalen. Men roligt att få se mera av Kanada och är det dom vi får möta i semi om vi kommer dit?
alfie Kallzon Från kvartsfinalen är det ett slutspelsträd. Så det blir Kanada mot USA i semifinalen om USA vinner Stämmer verkligen det här? Jag tolkar det som att högst rankade möter lägst rankade från gruppspelet. Dvs vinner USA går de och Kanada i varsin semi eftersom de rankas 1 och 2 från gruppspelet.
Kallzon Så om Sverige hade vunnit gruppen så hade vi fått Tyskland i kvartsfinal och Schweiz/Finland i semifinalen. RAYMOND.
Kjeppkinesen Kallzon å om Sverige hade vunnit gruppen så hade vi fått Tyskland i kvartsfinal och Schweiz/Finland i semifinalen. RAYMOND. “Ska vi vinna behöver vi slå alla” hör jag flera säga…. Det är ju ett direkt felaktigt påstående. Man behöver bara slå de man tvingas möta.
Kallzon Kallzon Ser ut att bli Schweiz mot Slovakien i semifinalen. Schweiz eller fucking Slovakien kommer spela OS-final alltså. eller Finland….
KirunaBo Sverige - Finland i final vore ju nåt. 20 år efter Turin, revansch efter gruppspels-torsken osv
Kallzon alfie Stämmer verkligen det här? Hmm, Sanny och Svensson sa att det var slutspelsträd.. För Sanny sura över att ena semifinalen skulle bli “svag”. Men tar inte gift på att det stämmer
alfie Kallzon Vilket gör att finnarna nog håller rätt hårt på oss ikväll. Vinner vi får de Slovakien, vinner USA får de Kanada. Ändå en tröst om Sverige åker ut. Vill ju inte ha nåt skitlag i final. Då vill man se Kanada-USA!
Kjeppkinesen ananas Är alla matcher i samma arena? Japp. De spelar två matcher samtidigt på varsin sida av isen.
ananas Isac Kjeppkinesen Kanadas, Finlands och Sveriges matcher spelas alla i Santagiulia Arena idag enligt Sportbladet Målservice, och de hämtar väl informationen någonstans ifrån automatiskt. Kan väl inte stämma?
cremator Kallzon Vore ändå fin Cluben-stil om Tre Kronor slår ut USA och Kanada, för att sen förlora finalen mot Slovakien.