Kinde
Nu blir du i skottgluggen trots att flera andra skrivit liknande inlägg tidigare men blir alltid lika fundersam kring att så många tror att det är lite brist på inställning som hindrar hos från att vara på en tabellplacering som alla är nöjda med. Nej, jag sitter knappast och berömmer hur spelarna krigar osv men det blir lite väl enkelt och ofta som dåliga tabellplaceringar förklaras med “brist på karaktär och vilja” och andra problem ignoreras totalt. Landar PJ och Mårtensson i att denna usla säsong enbart förklaras med brist på inställning blir jag bra orolig vad sportsligt ansvariga sysslar med. Då gör man det extremt enkelt för sig och skjuter sig själva i foten, likt 23/24 när alla problem ignorerades för att spelarna “krigade och visade vilja” eftersom vi tog hos till slutspel.
Visar spelarna upp bra vilja i PP+BP för att vi har plussmålskillnad i special teams? Visar samma spelare dålig vilja i lika styrka för vi är minus 34 spelformen?
Sen är det i min värld skillnad på att inte visa vilja och att bli så pass frustrerad att det hämmar laget. Just på det sistnämnda har vi ett gäng spelare som tror hela världen är emot dem för att det inte går som tänkt. Tex Lennström, Kovacs och Vrana. Blir ganska dålig kombo att ha för många av dessa spelare när laget redan har ganska hög sannolikhet att hamna i situationer där det är rejäl motvind.