Bowmore Ungefär som Frölunda där Sjöström och Rönnberg skapade en grundmurad kultur i över ett decennium och blir väldigt lätt efter det att byta en tränare som kan fortsätta i samma mall och bara skruva på detaljer.
De lyckades också landa en sån som Rönnberg av en anledning. Vi är inte Frölunda och jag tror inte vi hittar en tränare av den kalibern som vill till LHC.
Bowmore Problemet som jag ser det är att vi nu försöker hitta eller leta efter någon identitet som vi ska förhålla oss till. En identitet uppstår ju efter hur vi uppträder och växer fram över tid och är väldigt beroende på vilka ledare vi har som sätter agendan och kulturen och inte något man hittar på.
Jag förstår vad du menar, men jag tror som sagt inte längre på att vi kommer hitta en Messias på tränarbänken eller i sportchefsrollen som löser våra organisatoriska problem åt oss. Jag tror att hela organisationen behöver förändras i grunden och det sker först och främst på styrelsenivå. Det är de som måste dra igång förändringsarbetet.
Det är möjligt att Tangnes, Rönnberg eller Evertsson skulle kunna förvandla Cluben till att bli nåt helt annat som hela staden kan stå bakom, men förutom dessa herrar kan jag inte komma på en enda person med rätt pondus, kompetens och drivkraft som ensam kan lösa våra problem, och som är möjlig att få hit.
Det positiva är dock att CJS har gjort underverk inom sitt ansvarsområde. Allt är fortfarande inte perfekt, men att han har fått SHL:s mest dysfunktionella förening på fötter igen på så här kort tid ger iaf mig lite framtidstro. Det blir intressant att se hur han tar föreningen vidare in i framtiden.