Det var inte nådigt att gå på stan idag och göra ärenden. Tre personer tänkte att de behövde upplysa mig på olika sätt om att min diskreta HV-mössa inte var på sin plats. På Apoteket ”Vågar du ha den på dig IDAG?” - av personalen. Utanför Systemet ”Någon som är glad idag i alla fall”. Och sen en sista ”Du har på dig fel mössa.”. Halsduken hade jag ändå hängt av mig väl synligt på jobbdörren.
Har nog aldrig hänt förut så engagemanget i stan är ändå bra!
I matchen fattade jag inte riktigt hur alla puckar kunde studsa in utan att det fanns andra målchanser, men sen tycker jag nog att LHC grävde fram grit och tog över helt. Tredje perioden var märkliga studsar (Pasics självmål helt absurt).
Och pissigt att HV gjorde mål på PPt som kom av Angs rena fusk, det är ändå tråkigt att det lönar sig. Matchens spelare om det inte hade varit för det bottennappet.
Om Luleågrabbar är på Dahlboms och bygger upp underskattning så vinner ni imorgon om sista 40 håller alla 60.
(Men det är bottenlagsvarning på båda lagen (HV och LHC)- emellanåt är det halvsmält mjukglass i det mentala.)