Självklart är det inte bra att ha en organisation där folk går och gnäller och är missnöjda med det ena o andra och det kan smitta av sig på a-laget. Absolut viktigt att man konstant förbättrar organisation och kommunikation.
Men jag hävdar ändå att laget är felbyggt, skadekänsligt och vi har för många ensidiga spelare (dock flera med utvecklingspotential). Det funkar inte när serien är så jämn. Allt hade gått enklare på alla nivåer om man lyckades bygga ett a-lag med kompetenta spelare som levererade. I somras såg det intressant ut med t ex Lennström och Vrana men ingen av de är ju ens i närheten av att leva upp till förväntningarna (förhoppningsvis kan de båda leverera bättre på sikt). Vi har och har haft problem med viktiga spelare som Fantenberg o Elie borta. Jag tycker detta är mer anledning till att laget spelar sämre än “identitet” och “kultur” i styrelsen.
Om A-laget hade blivit ett etablerat topplag så är jag säker på att det även lockat ungdomar, tränare etc. Allt hade gått så mycket lättare med identitet och kultur. Men ingenting är ju svart eller vitt.