SnipernPyatt2 nej tålamod har inte vi supportrar haft på särskilt länge. Så fort det är lite motgångar skriks det ju hejvilt.
Jag tycker Musse gör det bra under förutsättningarna. Vi gick in i säsongen med en HELT ny tränarstab som inte haft någon tid alls att bygga ett system och inte heller kunnat ta över något från tidigare säsong då, som sagt, alla är nya och filosofin annorlunda. Därför är det ej förvånande att vi förlorade så många matcher i början.
Nu när ⅔ av säsongen gått spelar vi ju uppenbarligen ganska bra. Var väl bara häromdagen någon postade statistik om att vi de senaste 20-15 matcherna är topp 6/4. Jag tycker det visar på att Musse och spelarna ändå kommit ihop bättre. Jag hävdar även att vi inte haft särskilt många studsar med oss, sen hämmas vi ju av avsaknade av bra offensiva backar. Hur länge skulle valfritt SHL-lag klara sig utan spelare av samma kaliber som Fantenberg, Lennström och Elie exempelvis?
Ska Linköping HC återigen bli en stabil förening kan vi inte hålla på och sparka tränare varenda jävla säsong. Därför tycker jag vi ska ha tålamod den här gången då saker ändå blivit mycket bättre än början av säsongen.