Rille wrote:Hej!
30+ och är en stor Clubensupporter och har så varit det sen runt 87. Då hängde man nere i korridorerna och tiggde klubbor av Rauno, Hacke och Toresten något senare. En härlig tid även om vi spelade i ettan och tvåan då. Det var kul att gå på hockey i gamla Stånkan.
Tiderna förändras och man blir äldre. Nu har man just passerat 30 strecket men är fortfarande en stor Clubensupporter men har lämnat korridorerna för sittplats och lite god öl i pauserna.
Och apropå sittplats. Jag är ganska hetlevrad under matcherna och lever ut min kärlek till Cluben med lite högljudda kommentarer och så. Men absolut inga fula ord eller verbala attacker mot motståndarna. Däremot kan man ju driva med lite ironi och så. Domaren får väl oxå sitt, men det är väl i stil med att han är dålig, inget mer.
Igår kom dock bakslaget för egen del. Jag blev utskälld och ifrågasatt varför jag skrek mm. Det fanns ju faktiskt barn på läktaren!! Visst, jag tog åt mig och lugnade ner mig lite, hade dessutom ett snack med "kamraten" på läktaren. Alltså, ska man bara sitta still på sin stol och ropa hurra och bravo när dom gör mål? Är det så hockeyläktarna i Linköping ska se ut för dagen? Eller måste man stå för att få leva sig in i mitt älskade lag?
Dessutom bevittnade en kamrat och jag när vakterna kastar ut en äldre herre (som för övrigt varit på hockey mera år än jag) för att han skrikit lite. Vi sitter några rader nedanför honom och så farligt var det inte även om han var högljudd. Det som jag blev mest upprörd över är att 2 vakter pratar med honom när vaktchefen kommer och säger: -Det är färdigdiskuterat, du kommer inte in igen. Vad visste han?? Det var en barnfamilj som hade klagat..
Ni undar säkerligen varför jag äntrar bullentinen och inte skickar ett mail till berörda inom Cluben. Jag vill se era reaktioner på ämnet i sig. Vad tycker ni? Och ska jag behöva stå för att få leva med mitt lag (dessutom förlorar Cluben mer på det i form av pengar, men det kanske dom inte bryr sig om)?
Så alla ni där ute, även folk inom Cluben: Hur vill ni att hemmapubliken ska vara.
Bra drag och feststämning på läktarna. Lite gap, lite roliga kommentarer och en jädra drag med händerna för er som inte vill sjunga.
Popcorn och applåder vid fint spel och bravo när det blir mål. Klapp klapp.[/b]
En sista sak bara. Jag har absolut inget emot barn på hockeyn. Men ska jag behöva sitta still och vara helt tyst pga barn i närheten. Då kan man snart inte göra någonting, någonstans. Dessutom är barns uppväxt i skolan ganska tuff som den är idag. Utanför Cloetta Center..
God Jul och Gott Nytt Ã…r!!
Rille!
Klockrent inlägg. Morsan, som har ytterligare några "plus" i födelsebeviset känner igen sig helt i situationen ovan.
Morsan är numera lat och bekväm och blev "sittplatsjävel" när CC slog upp portarna. Morsan har också 2 kids, och har vid enstaka tillfällen suttit på FAMILJEPLATS. Gott att det finns för barnfamiljer som har det litet knapert.
Sedan ifjol var det slut med säsongskort för undertecknad, och för det mesta gås på hockey med andra "sittplatsare" och vi köper lösplåtar per match, ofta på sektion B.
Vi har också blivit "tillrättavisade" som småbarn av publikvärdarna i CC om man ventilerat någon högljud åsikt om domslut, om Jämtin, eller vad det nu må vara... (Nej, vi skriker INTE könsord)
Visst, man låter inte som förr, men jag och vännerna kan inte gå på hockey (eller fotboll) och bara sitta där och KNIPA KÄFT och applådera mål.
Applådera vackert kan de som vill göra när Disney eller Hästshow är på besök.
Hyssjande från andra LHC-supporters har förekommit, men jag ser också flera på sittplats som lever med och tar ton i ramsor och sånger.
Ett annat fel i CC, för oss lata sittande äldre, som nu valt att inte köpa årsbiljett är att man kan få rätt så osköna "grannar". Värst är stadens egna innvånare som hejar på gävlelaget Gevalia, och sitter och vrålar ut sitt LHC-hat när dessa möten äger rum.
Förpassa motståndar-sitt till separat del, precis som på stå i CC!
Och låt oss som tycker om att HEJA I STUNDEN, LEVA I MATCHEN forttsätta göra det, även om vi inte längre finns på stå.
Tyvärr så är detta en utveckling som känns igen även från fotbollen och andra länder. Med Ryanair inom behagligt avstånd så blir det numera Londonbesök och fotboll. Med sorg har jag noterat att man även där anpassar de nya arenorna för en snällt appålderande, och en måttligt engagerad publik. Det värker i hjärtat.
:cry: