Metallica Man har bytt ut Heljanko mot Ignatjew. Därför släpper vi in färre mål. I övrigt vet jag inte om försvarsspelet är särkilt bra.
Igge är en av anledningarna. Men under Östman spelades det nån sjuk man-man som de backar vi förfogade över inte kunde hantera. Vi hade dessutom inte ett fungerande passningsspel under Östman heller. Under Östmans senaste säsong var allt sämre skulle jag säga. Vi kunde inte göra mål eller komma in i anfallszon med pucken under kontroll utan bara dumpade pucken i ren panik i 20 omgångar. Det var fruktansvärt att beskåda.
Minnet måste vara längre än så. Senast vi spelade riktigt bra och stabil hockey var under Tangnes. Efter det har det sett risigt ut oavsett vem som varit HC. Nu tycker jag vi för första gången, trots ett halvt hockeylag på frånvarolistan, ser rätt bra ut bakåt. Det är framåt vi fortfarande har problem.
Idag var inte spelarna tillräckligt påkopplade. Förra matchen var de det och då slog vi serieledaren. Det går således framåt sakta men säkert, men det kommer ta tid att förändra losermentaliteten och kulturen. Det måste också få ta lite tid så länge man ser att vi tar steg.
... till och med när vi hade Tagnes. Det fanns precis den här typen av ”insats” då med. Skillnaden är kanske att de är oftare förekommande de senaste säsongerna.
Helt sant. Att vi tror vi är bäst i världen efter ett par vinster har vi brottats med så länge jag följt LHC.