stahl Det var tunnsått med publik i Leksand i tisdags när de kammade hem noll poäng mot SAIK. Undrar om det blir lika tunt ikväll när de kammar hem noll poäng mot bortastabila LHC (Malmöresan borträknad). Behåller gärna drömmen om hemmaplansfördel i kvalet några omgångar till.
Kjeppkinesen Leksand-LHC (Svenska spel, torsdag fm) 1: 2,48, X: 4,10, 2: 2,60 Leksand lägst odds. Vi är hatade även av oddssättarna och vi älskar det!
HVåkerur Kjeppkinesen SAIK 1.44 - HV 7.00 Saik lägger sig ju alltid när vi vill att de ska vinna, så betta på HIV!
alfie Kjeppkinesen Leksand-LHC (Svenska spel, torsdag fm) 1: 2,48, X: 4,10, 2: 2,60 Leksand lägst odds. Vi är hatade även av oddssättarna och vi älskar det! Om vi nu ändå är igång och väljer ”senaste 5, 10, 15, 379 matcherna” för att det ska passa vårt narrativ så kan jag ju flika in att Leksand tagit mer poäng än oss senaste 5. Så inte så konstigt att de har lägre odds.
statistisk_urladdning Skellefteå verkar ju inte gilla att möta Leksand borta i år. 8-5 i första mötet, minns ni kanske? Drar faktiskt inte några stora växlar av den senaste matchen, eller den mot HV för den delen. Men de har absolut börjat göra lite mål. Tror inte det är en omöjlig uppgift för det…
Lukkinen Hur ska man tolka att vi bara har med 12 forwards och sex backar norrut? Att vi räknar med att Krantz och Öhrat ansluter mot hustrumisshandlarna på lördag?
Kjeppkinesen Lukkinen Hur ska man tolka att vi bara har med 12 forwards och sex backar norrut? Att vi räknar med att Krantz och Öhrat ansluter mot hustrumisshandlarna på lördag? Så tolkar jag det iaf! EDIT: CORREN: Enda skillnaderna jämfört med Frölundamatchen (2-1) senast är att extraspelarna WIlhelm Hasselhuhn och Oscar Holmertz saknas den här gången. Tanken är att JVM-lirarna Felix Öhrqvist och Loke Krantz, som nu landat i Sverige efter guldfirandet, ansluter till laget direkt till matchen mot Brynäs på lördag.
Metallica Gidlöf stod fyra matcher i rad och fick vila i tisdags. Oddsen för att han fullständigt står på huvudet ikväll medan vår spets turas om att skjuta han rakt i magen?
Kjeppkinesen Metallica Gidlöf stod fyra matcher i rad och fick vila i tisdags. Oddsen för att han fullständigt står på huvudet ikväll medan vår spets turas om att skjuta han rakt i magen? Det är vad jag förväntar mig här. Blir extra viktigt att få in många på kassen och skymma den där jätten.
Lukkinen Läge att göra något bra i tabellen - då bajsar LHC som vanligt ner sig. Classic. Prove me wrong!
Lukkinen Lukkinen Läge att göra något bra i tabellen - då bajsar LHC som vanligt ner sig. Classic. Prove me wrong! Chocken…