Swedinho Det här har gnagt mig länge nu, men för mig är det helt sjukt att LHC tillhandahåller bortalaget drygt 250 sittplatsbiljetter utöver de 150 ståplatsbiljetter som bortalaget faktiskt har rätt till.
Jag förstår att man har den här lösningen till matcher mot typ HV, Färjestad och Djurgården, men detta görs oavsett motstånd och oavsett om det är organiserad resa eller inte. Hälften av lagen som kommer till vår arena fyller ju knappt den sektionen. Hur mycket på bortasitt hade Växjö liksom – 20 pers kanske? Är det värt att hålla den sektionen stängd när man lika gärna hade kunnat fylla den med 200 Cluben-supportrar?
Eller ta mot Timrå 17/1 när #41 ska hyllas. Är det värt att tillhandahålla typ 5 Timrå-supportrar de platserna när man lätt hade kunnat sälja 250 platser åt LHC:are som vill hylla Broc? Jag menar det är ytterst tveksamt att Timrå ens kommer ha organiserad resa den matchen och dessutom finns ingen rivalitet över huvud taget mellan lagen och supportrarna så varför skulle man inte kunna ha öppen arena en sån match?
Hur som helst hade det inte varit något problem om man hade löst en flytt av bortasektionen för länge sedan, men det är också typiskt Linköping att skjuta fram problemen istället för att ta tag i dem direkt..