NorthLondonForever Man kan väl dividera i evighet om han kastade den eller ej. Men säger ens regeln att det blir straff i egen zon oavsett om den träffar puck eller ej? Eller var i zonen det än händer? Eller oavsett om det är en målchans eller ej? Visst att mongot Lindberg köpte hånflins-domarens förklaring men är det någon som vet vad regeln faktiskt säger?
Lukkinen NorthLondonForever Men säger ens regeln att det blir straff i egen zon oavsett om den träffar puck eller ej? Man MÅSTE kasta klubban om den är trasig, annars är det två minuter för spel med felaktig utrustning. Borde det inte bli straff då när man “kastar” den trasiga klubban oavsett om den påverkar spelet eller ej? Jävla BS och efterhandskonstruktion alltihop
Revoleddam NorthLondonForever 53.2 MINDRE STRAFFET Mindre straffet ska utdömas: (i) För kastad klubba om en spelare på rinken kastar sin klubba eller någon del av klubban eller något annat föremål i riktning mot pucken eller mot en motståndare i någon zon, förutom om denna handling bestraffas med ett Straffslag enligt 53.7 eller Tilldömt mål enligt 53.8. (ii) För kastad klubba om en försvarande spelare skjuter eller kastar en klubba eller något annat föremål i sin försvarszon, men inte i riktning mot pucken eller puckföraren (förutom en hel klubba tillbaka till målvakten, som inte stör motståndarna eller pucken) Verkar ju som domslutet var korrekt sett till regeln. Svårt och veta om det är medvetet kastat mot pucken.
... KirunaBo såklart, det var så jag trodde. Nån som tror det blivit straff för Linköping i motsvarande situation i den här matchen..😂
Nisse217 Ehn kan inte reglerna visste inte att man får straff mot sig hmm,får nog ge varsin regelbok i julklapp
Lukkinen ... Nån som tror det blivit straff för Linköping i motsvarande situation i den här matchen..😂 Skulle förstås aldrig någonsin hända, tror inte att ens den mest inbillat objektiva supportern tror det
Kallzon Fick Vrana totalt hybris efter sitt mål? Fuskar något enormt defensivt på deras tredje mål och får hjärnsläpp och kastar klubban som leder till straff……
HNez Två män från Norrbotten i intervjun, två som ska vara opartiska i matchen. Båda är ENORMT nöjda att det blev straff. Kan knappt avgöra vem av dem som var mest nöjd.
Lukkinen ... men visst blev det utvisning då? Inte straff… Spel med felaktig utrustning är två minuter ja, inte straff oavsett var på plan det sker
LaumannBingo Fan torsk idag och jag tror det det blir tre raka torsk… Dessutom leder HV & Örebro plus att Luleå vann…
... Lukkinen ja det visste jag, men jag trodde han åkte på att han kastade den. Men fattade förmodligen fel, vet att topplocket gick på mig totalt vid den där situationen…
Jocke Revoleddam eller något annat föremål i riktning mot pucken eller mot en motståndare Vilka andra föremål föremål än klubben tror vi att en spelare kan slänga mot en motståndare? Handske, hjälm, puck, …
JofaTitan edenbrah Kanske för det är världens solklaraste fråga… kasta klubban är straff. Gällde inte Åkerman 2008.
Lukkinen ... Sorry för förvirringen, olika situationer som diskuteras. Idag bedömdes det som kast av klubba