jg Lukkinen Öhrqvist torde ha en plats i laget efter JVM “Vi kanske kan trejde han så han får chansen till o spele??”
Kjeppkinesen JVM blir mindre och mindre intressant för varje år. Inte alls samma hype som för 10 år sen.
Kolle42 Finland kvitterade mot Tjeckien med 19 sekunder kvar. Viktig match för att undvika USA / Sverige i kvarten.
statistisk_urladdning Öhrqvist gjorde ett superjobb i defensiven när USA hade en 2-mot-1:a (tror jag det var? får leta upp sekvensen) där han var på rätt plats med klubban och kastade sig för att hindra passning/skott, Forsling-style.
Rob statistisk_urladdning https://www.svtplay.se/video/jwqyvPA/ishockey-junior-vm/usa-sverige?video=visa&position=7939 Krantz satte tonen direkt i början med att köra över en av USA stora stjärnor bland backar i Chase Reid. https://www.svtplay.se/video/jwqyvPA/ishockey-junior-vm/usa-sverige?video=visa&position=1875 Krantz fick straxt över 8 min igår, desto mer speltid på Öhrqvist som landade på lite över 19 min.
Kolle42 Kvartsfinaler: 2 januari 20.00 Sverige–Lettland 2 januari 22.30 Tjeckien–Schweiz 3 januari 00.00 USA–Finland 3 januari 02.30 Kanada–Slovakien ————- Ser fruktansvärt lovande ut, men letterna ska inte underskattas.
Rob Sen kan vi nog glädja oss åt Genborgs leverans med, känns ju inte som att sannolikheten till att han kommer signa kontrakt borta med Detroit efter säsongen blivit lägre i alla fall. Är ju lite olika när Detroits killar sticker över, Raymond var väl ett år äldre. Men Eddie har ju levererat lika mycket poäng i såväl SHL som i JVM som Raymond levererade säsongen innan han stack över och direkt fick chansen i Detroit. Sen har dom nog koll på att hans kedjekamrat i Dahlen sticker till Schweiz nästa säsong, samtidigt som Michael Brandsegg-Nygård och Ondřej Becher är dom enda två i forwardsväg just nu som har kontrakt hos Detroit och Grand Rapids Griffins till kommande säsong. Så förhoppningsvis signar han och sticker över redan till nästa säsong.
alfie Öhrqvist får alldeles för lite uppmärksamhet tycker jag. Han är ju grym. Fantastisk på grillorna, tar initiativ, gör extremt få misstag och har till och med en fysisk närvaro. Tycker han är Sveriges bästa back faktiskt och förtjänar att få spela första-PP istället för den där Alfons Åberg.
Isac alfie Öhrqvist gör det riktigt bra men Sveriges bästa back är att ta i…Freij och LSW är ruggigt bra.
alfie Isac Sahlin Wallenius är riktigt bra, absolut, men vill bestämt hävda att Freijs poängskörd bara har med rollen att göra. Hade Öhrqvist fått den rollen hade han också dundrat på med assistpoäng. Öhrqvist har fått en defensiv roll, trots att han är en offensiv back, och sköter den med bravur 👌🏼
Strategen alfie Öhrqvist spelar med Boumedienne som oftast åker med pucken själv i offensiv zon när han har chans att passa backkollegan. Svårt för Felix att skapa något när han inte får pucken.
Vinhandlarn alfie tycker det snackas för lite om sveriges backar i sändningen, allt fokus är istället som vanligt på djurgården. Fine att de har en 17 åring och en högt rankat draftval, men det finns ju fler spelare som gör bra insatser
Strategen "Här finns kraftpaketet Felix Öhrqvist, som provocerar fram en fajt efter slutsignalen för att han vill tuppa upp sig, för att det ger honom energi. Här finns Loke Krantz, som tacklar allt på två skridskor." https://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/a/vrQKRj/knekta-jag-vill-hoja-ettvarningensfinger
alfie Vinhandlarn allt fokus är istället som vanligt på djurgården Jo, det har varit en veritabel avsugningsfest av Viggo Björck. Men kan köpa det lite faktiskt. Han är imponerande komplett. Hade han varit en decimeter längre (med och utan skridskor) hade han varit med i snacket om att gå top 3 i draften, men nu lutar det åt plats ~15 pga att han är kort.
Vinhandlarn alfie med och utan skridskor) hahahha Jo men absolut, själv hörde jag om honom redan för ca 3 år sen, och han är mycket skicklig. Bara kolla in hans ep-sida är ju underhållning i sig. Jag tror dock att han har stärkt sina aktier lite inför draften så som han presterar på liten is och framför nordamerikanerna, så förhoppningsvis kommer han in på topp 10. Vidhåller dock att fråga kring dif till wiken stup i kvarten blir lite irriterande, eller så är jag bara för mycket lagd åt anti-dif hållet.