MrNebbiolo nu tillhör jag verkligen inte Shores fanclub och skulle inte ha några problem om man kunde släppa honom. Men jag tycker ändå han lyft sig betydligt sen han blev placerad i tredje. I flera matcher tycker jag ändå han involverat sig fysiskt och kämpar vid sargkanterna/framför mål betydligt mer än tidigare + att man kan se att han gör rätt mycket nytta defensivt ändå. Läser passningar, skär av ytor och sånt där. Inte alls det han egentligen är här för att göra ioförsig och definitivt inte det han har betalt för. Men ändå.
Sen är väl största problemet att han ser så loj ut. Det brinner aldrig till så att det syns på honom och det är nog en sån sak som kan påverka laget mycket. Även om man gör en del bra saker, försvinner det ju när det ser ut som man inte bryr sig. Okej om han vräkt in poäng, men det gör han ju inte.
Om vi skulle släppa Shore, så skulle vi minska vår skill-level och hockeysmartness betydligt i laget, men samtidigt förmodligen ändra dynamiken till mer kämpa/inställning. Och jag tror nog att det skulle kunna göra laget bättre överlag.
Överlag är ju Shore ett exempel på en helt missad värvning med tanke på hockeyn vi vill spela. Han har ju det här spelsättet, så att man trodde han skulle passa in i ett högintensivt spelsätt är märkligt. Kanske som en krydda i ett lag som endast hade intensiva spelare, men så var ju inte fallet när han värvades och definitivt inte nu.