I en välfungerande förening hade man börjat agera när man anat tendenser till ett historiskt haveri, vilket detta börjar bli.
Men LHC är ingen välfungerande förening, det har vi vetat länge. PJ har värvat som när jag satt och spelade TV-spel som barn och flyttade över alla spelare med över 90 i total till mitt lag. Han har uppenbarligen inte haft en susning om vad det är för individer som ska spendera månader ihop i omklädningsrum, på bussar och ute på isen. Det är otroligt tydligt.
Till det har han tagit in en ledarstab som till ⅔ är totalt oerfaren för den roll de har satts i. Jag lämnar det historiska åt sidan, för det hör inte hit, men varken Musse eller Mange verkar ha den kompetens som krävs för att kunna leda detta lag. Framförallt inte när det blåser. Kombinationen av denna spelartrupp och denna ledarstab funkar helt enkelt inte.
Man kan påstå att man inte hade kunnat veta det innan, men då är man naiv i mitt tycke. Spelarna man har satt ihop bör man ha bra koll på. Det är ett gäng lirare och inga hårt arbetande spelare som lyfter 2-3 snäpp i motgång. Nu ska dessa tre ledare stå där och försöka vända det mentala hos denna typ av spelargrupp. Det finner jag helt jävla orimligt.
Det är en sådan grav miss att jag inte vet var jag ska ta vägen - och jag har sagt det hela tiden. Det hade kunnat ha blivit bra, absolut. Med en bra start på säsongen hade det kanske funkat fint även om laget kom in i en svacka senare.
Nu har jag så otroligt svårt att se att inget kommer hända på måndag morgon, om inte tidigare. Kontrakt måste börja rivas och strösslas ut i Stångån. Vem som ryker skiter vi alla i - bara man vågar agera i tid och inte när det är försent. Nu finns det trots allt en chans att detta ska vända. Man får dock inte glömma att LHC dessvärre inte är Färjestad eller Frölunda, som hade kunnat resa sig på ren jävla vinnarmentalitet som osar inom föreningens väggar. Det har vi tyvärr inte här.
Tänk er det här laget slåss för sin överlevnad i april, likt i våras. Hur tror ni det hade slutat?