Vi ska inte blanda ihop Myren med Norén. Den sistnämnda har varit otroligt stabil de senaste matcherna och igår gick han +2. Erik har tagit stora steg i år. Jag skulle inte bli det minsta missnöjd om man förlängde med honom. Han är bättre än Bernhardt på allt.
Överlag tycker jag att man borde satsa på potential istället för att värva etablerade namn. Finns det överhuvudtaget något exempel där en före detta återkommande spetsspelare à la Lennström återupprepar en succésäsong? Det känns som att den typen av spelare gör en pangsäsong och sedan får han kontrakt utomlands, men när han sen kommer tillbaka till SHL är han inte i närheten av den nivån han hade innan han drog till Schweiz.
PJ har inte vad som krävs. En spelare som Evertsson backar på, signar istället PJ. Det är skillnaden mellan en sportchef med en tydlig vision och öga för spelet – och en sportchef som bara går på namn och meriter.
Som lekman älskar man PJ på sommaren när han värvar allt man själv drömmer om. Men han har betalt för att veta bättre än jag. Annars hade jag kunnat vara sportchef utan arvode.
Skicka PJ och värva en ideolog. En snubbe som har en bild av hur hockey ska spelas och som värvar därefter. Det är vad vi behöver och vad vi vill ha.