Strategen LaumannBingo Borde i så fall gjorts från start av säsongen. Men det går inte att han får lira mer än han förtjänar. Sedan hade troligen Vrana satt ett eller två PP mål om han inte haft Rattie tvärs över som slösar bort all tid och inte kan skjuta direktskott.
Metallica LaumannBingo Kanske dags att göra en Klasen, ta ur matchtruppen och köra hårdträning Håller med om det. Problemet är ju att han själv inte verkar särskilt intresserad av att vara i toppform med tanke på hans fysiska status och att han hade ifrågasatt träningen under försäsongen. Blir det gnissel om han får mindre istid och hårdare träning?
LaumannBingo Metallica Samtidigt, vad är det för spelare att ha i laget? Han är här för att prestera och det kan han uppenbarligen inte i nuvarande form, hade han varit i form från start hade det inte behövts. Så det är ju helt självförvållat
HVåkerur Metallica Kan man inte acceptera ett så grundläggande krav som att vara i bra form som elitidrottsman så har man kanske inte valt helt rätt karriär. De flesta andra kämpar hårt med träning för att prestera och få speltid, ska han då få glida på en räkmacka och få spela trots att han knappt orkar?
Metallica Tror också att man behöver kliva in och göra någon slags markering. Mindre istid, individuell träning osv bör vara första steget. Det sänder så dåliga signaler när lagets affischnamn tillåts glida runt med sämre kondition än mig liksom.
SargUt Metallica Laget för jaget, alltid oavsett månadslön, namn på ryggen eller prestige. Att laget vinner går före alla andra värderingar.
Metallica SargUt Så är det. Blir spännande att se om tränarna vågar göra något och hur han isåfall hanterar det.
PuckOut Metallica om tränarna vågar göra något Det är väl här skon klämmer känns det som. Dags för Musse att ta tag i detta även om det kan bli obekvämt.
ananas Ner med Ehn i 4e för att väcka honom: Södergran - Ljungh - Kovacs Elie - Bakke - Vrana Karla - Shore - Rattie OJ - Ehn - Hoffa JJ Nybeck tyvärr utanför laget. Möjligtvis Södergran <-> Karla om man vill behålla succékedjan från HV-matchen.
Hagel-Harry ananas Nu har vi vunnit två matcher där vi för första gången spelat samma kedjor två matcher. Känns helt ologiskt att kasta om överallt nu. Elie ska in men jag räknar man en in en ut. Inte veva om i alla femmor igen.,
ananas Hagel-Harry du har en poäng. Men kedjan med Ehn - Ljungh - Kovacs har varit ganska medioker båda dessa matcher i 5v5. Speciellt Ehn kan mycket bättre än han visat. Om Elie kommer in kan han gå rakt in istället för Ehn, som flyttas till 4e där han förhoppningsvis kan komma igång.
Lukkinen LaumannBingo Känslan är att han är tyngd av sitt C Delar lite den känslan, men samtidigt får jag intrycket av att varje gång laget går trögt gör han ett monsterbyte med just arbetsinsatsen som främsta vapen. Leder med exempel där. Poängproduktionen har dock inte varit på önskad nivå, obviously.
Strategen Kovacs-Ljungh-Ehn vet var de har varandra. Coacherna använder kedjan i situationer då vi behöver lugn. Kolla senaste matcherna. Alla spelare hamnar i dippar men kedjan har inte varit dålig. Vi ska inte bryta den. Jag tror också att C på bröstet har påverlat honom. Speciellt när det gått trögt för laget.
Iron Maiden Tråkigt att behöva säga det, men Elie på Vranas plats hade lyft den kedjan. Resten av kedjorna bör vara intakta tycker jag. Börjar ju få lite kemi i samtliga nu. Höll på att sätta nudelsoppan i halsgropen när jag såg att Vrana skulle vara inne och försvara ledningen med 3 minuter kvar på klockan. I såna lägen borde Zacke låta honom vila istället. Han kan vila så länge vi leder egentligen.
HVåkerur Iron Maiden elie - bakke - karla vore en ju riktigt tung kedja! ehn - ljungh - kovacs södergran - shore - rattie elie - bakke - karla zion - JJ - hoffa/OJ Det kör vi på!
Iron Maiden Iron Maiden men Elie på Vranas plats hade lyft den kedjan. Nu när Vrana är borta hela veckan får vi chans till det. Spännande!
Metallica Iron Maiden Resten av kedjorna bör vara intakta tycker jag. Tror ändå att Ehn skulle behöva ett miljöombyte. Han har hamnat lite utanför och den kedjan lever enbart på mål i PP och empty net just nu. Däremot tycker jag att Ljungh och Kovacs har kemi så dom bör fortsätta tillsammans. Elie - Ljungh - Kovacs Ehn - Bakke - Karlström Södergran - Shore - Rattie Nybeck - JJ - OJ
... Iron Maiden det känns såklart ruttet, men med Vrana ut känns hela balansen i laget mycket bättre. Då liknar laguppställningen åtminstone ett lag som kan ha filosofin att tävla och spela på insida. Åtminstone på pappret.
LaumannBingo Metallica Ehn - Bakke - Karlström Min känsla är att Bakke behöver nån att ”spela med” känns som det blir rätt trubbigt på kanterna av honom där. Känns som Elie har mer spel i sig. Jag föreslår Karla Ljungh Kovacs Ehn Bakke Elie
Debruyne Metallica Köper kedjorna. Men ge Zion/OJ ett par matcher bland topplinorna och låt Ehn spela lite bland 4:e line. Ehn kämpar och sliter men har inte riktigt fått ut något kreativt alls framåt?