Saknade spelare:
Oliwer Kaski - skadad
Måns Lindbäck - skadad
Åke Stakkestad - skadad

Fem senaste:
Färjestad - HV71 2-3
HV71 - Örebro 2-3
Modo- HV71 1-3
Brynäs - HV71 6-3
Luleå - HV71 4-2

Lagstatistik:
GFA - 2.42
GAA - 3.08
PP - 29.01% PK - 71.67%

Interna poängligan:
Henrik Borgström - 45P (19+26)
Jonathan Ang - 31P (13+18)
Olle Alsing - 26P (6+20)
Joey LaLeggia - 26P (3+23)
Joona Luoto - 25P (12+13)

Interna målvaktsligan:
Hugo Alnefelt - 28 matcher, 89.95% och 3.01 GAA
Olof Glifford - 12 matcher, 89.69% och 2.64 GAA
Frederik Dichow - 17 matcher, 87.53% och 3.22 GAA

Saknade spelare:
Broc Little - skadad
Olle Strandell - skadad
Nick Shore - skadad
Eddie Genborg - skadad?

Fem senaste:
Linköping - Rögle 3-2 OT
Timrå - Linköping 0-2
Linköping - Malmö 3-0
Linköping - Skellefteå 2-5
Färjestad - Linköping 1-2 OT

Lagstatistik:
GFA - 2.58
GAA - 2.75
PP - 24.58% PK - 74.42%

Interna poängligan:
Linus Hultström - 41P (10+31)
Robin Kovács - 38P (17+21)
Ty Rattie - 35P (13+22)
Markus Ljungh - 35P (11+24)
Christoffer Ehn - 28P (14+14)

Interna målvaktsligan:
Jesper Myrenberg - 28 matcher, 91.28% och 2.37 GAA
Adam Werner - 5 matcher, 88.52% och 2.79 GAA

Tidigare möten:
Linköping - HV71 4-6
HV71 - Linköping 2-1 OT
Linköping - HV71 2-1

Kom igen Cluben!

Vi visste det inte då, men senast vi möttes så fick vi en stor vändpunkt som troligtvis varit direkt avgörande för våran säsong och då till det bättre. Med det så vill jag passa på att skicka ett stort tack till HV, TACK!

Känslan är att det kommer bli en ganska avslagen match. Gissningsvis går inte HV all in för att t.ex. undvika skador inför kvalet och för LHC är säsongen över oavsett resultat och har således inget att spela för.

Men jag hoppas att jag har fel och att laget spelar för märket och supportrarna.
Skönt att kunna se en match utan nerver och ångest för en gångs skull iallafall.

Hoppas att man skickar in Werner i kassen. Matchen riskerar nog att bli ganska avslagen och märklig. Tycker då att vi kan ge Myrenberg lite välförtjänt lugn och ro denna kväll.

Antingen kommer vi göra en grym match för att vi för första gången på väldigt länge kan släppa ner axlarna och bara spela. Eller så kommer det vara soppatorsk för att vi tömt oss helt mentalt senaste tiden

Är det nu som det blir 0-8 igen?

Den här vinner vi. Ingen har nåtnatt spela för, tror att HV inte kommer att gå för det med tanke på vad som väntar. Vi kan spela avslappnat och avsluta säsongen med en bra känsla.

4-1 till bortalaget

Klart vi ska passa på att tvåla dit dem rejält. Man vet aldrig när man får chansen nästa gång och de hade definitivt skrikit efter blod om det var vice versa.

Hoppas Genborg och Öhrqvist får spela mycket nu när matchen inte betyder något.

Fick fira lättnaden i LKPG förgårs kväll tillsammans med mina vänner som flyttade till Helsingborg för tio år sedan. Det var jävligt trevligt. I går gick resan till Norrahammar grabben spelade hockeymatch där, kom på mig själv att jag nynnade på nanananrana hv åker ur, åker ur, hv åker ur. När jag åkte igenom jkpg. Hoppas att vi tvålar till dem på tisdag det skulle vara en bra avslutning på den här helvete säsongen.

HlinkaHlavac Synd att Holmertz är skadad. Hade varit perfekt för honom att kastas in nu annars och få en liten boost och morot inför sommarträningen.

Metallica Tycker då att vi kan ge Myrenberg lite välförtjänt lugn och ro denna kväll.

Det är sista matchen på fem månader, klart Muren ska stå! Han kan vila sen!

• Redigerad

Det är ändå lite synd att ni inte får lira play in nu när det verkar finnas lite form och grit i laget och en målvakt som håller hyfsat ofta.

Och alla som säger betydelselös match. Såna finns inte hemma mot Cluben. Att vinna 3 av 4 mot er i år är en seger i sig, istället för om vi skulle hamna på försmädliga och mjäkiga 2-2 i matchvinster, med en neslig hemmaförlust i sista skriket innan ångestskriken på slagfältet i Mordor börjar.

stahl Det är ändå lite synd att ni inte får lira play in nu när det verkar finnas lite form och grit i laget och en målvakt som håller hyfsat ofta.

Och alla som säger betydelselös match. Såna finns inte hemma mot Cluben. Att vinna 3 av 4 mot er i år är en seger i sig, istället för om vi skulle hamna på försmädliga och mjäkiga 2-2 i matchvinster, med en neslig hemmaförlust i sista skriket innan ångestskriken på slagfältet i Mordor börjar.

Du är okej, stahl

cremator Det är sista matchen på fem månader, klart Muren ska stå! Han kan vila sen!

Tänker mest att han redan har tre raka segrar i ryggen och förmodligen har den mentala pressen gjort sitt. Vi ska kunna slå HIV även med Werner. Men vi får väl se hur man resonerar där.

Känner inget för den här matchen. Spela av den bara. Förlora INTE med 22-0

Kallzon Det vore ju ändå lite kul att få returmatch på fredag redan 🤭