Metallica Det SM-guldet har vi väl redan? 3 av 5 kval totalt, ingen annan är så erfaren.

Finns fortfarande 100 miljoner småländska kronor som bränner i fickan på sponsorerna.

Kjeppkinesen Det är vår-rea på Tikka denna vecka. Ska ni slå till? HV står för hela lönen, bara för att få se hur ni dras ner i kval nästa år. Ni kan få nån mer på köpet också. Finns gott om svåranvända spelare utan uppsidor att välja på, på den snart nyöppnade A6 Hockey Player Outlet utanför Garden.

stahl Men i mitt HV satsar man på kontinuitet. Det är ett ledord att ta med sig ner i seriesystemets vindlingar. Kontinuitet är viktigare än poäng. Kontinuitet är viktigare än att vinna matcher

Det här känns kusligt bekant..

Ja jag erkänner ärligt att jag tillhör den där skaran som ser större förtjusning av att hv åker ut än att fyra matcher per år skulle förgylls mer än skadeglädjen. De får gärna åka ned och harva där i två hela säsonger innan de kommer tillbaka så deras budget får sig en rejäl smäll.

Metallica DIF/AIK

Jag kan förstå att man vill få upp DIF, det drar publik även om jag personligen hellre ser ett annat rövlag. Men absolut inte AIK, då tror jag att vi på det ena eller andra sättet tappar Kovac (vilket vi så klart kan göra oavsett).

exile82 Det är ingen önskan, mer ett konstaterande. Tror det blir ett Stockholmslag som tar sig upp. Men gärna inte AIK som sagt..

Matematikern Ni som följer mig fick reda på att HV var ruttet 7 augusti 2024

Kommer ihåg den där, och jag kommer även ihåg att jag tänkte för mig själv, “sätter han hälften av alla sina insikter kring HV så vore det illa”.

Snyggt Mattis!

Men när allt ställs på sin spets sviker Ö-viksborna sitt lag. Kvällens match blir långt ifrån slutsåld. På fredagsförmiddagen hade runt 5 500 biljetter sålts, och Modo räknar med en publiksiffra på cirka 6 000 åskådare i den första matchen – långt ifrån maxkapaciteten på 7 150 – enligt uppgifter till Hockeynews.

– Det kommer inte bli lapp på luckan. Det är alldeles för många biljetter kvar på matchdagen för att det ska bli det, säger klubbens biljettansvarige Jonas Nilsson.

https://hockeynews.se/nyheter/publikfiasko-for-modo-i-kvalet-det-ar-trakigt

Kallzon Dom lever väl fortfarande på guldet dom tog mot oss även om länge sedan, dom verkar mätta, Sveriges mest enögda publik….