Hotspurs

det är kört då mitt supporterskap gällande de tre lag jag följer endast innehåll ångest, förtvivlan och uppgivenhet. Hon har inte haft det lätt.

Rob Då kommer väl Saliv-Pelikanen göra 4 poäng istället..

KRÄVER 3 poäng imorn. Det är fan ta mig dags att ta betalt för det dugliga spelet vi visat upp på sistone.

Grumpy Badger

Fint! Min dotters (4,5 år) första match var HV den 28 dec. Att bete sig som en vuxen var inte det lättaste, men att man var tvungen gjorde ändå att den värsta ångesten över spelet på isen dämpades. Hon tyckte det var coolt med rök, eld, popcorn och att folket på ståplats hade målat så fint på sitt stora lakan. (“Kanske de har tränat på förskolan?”)

Att hon sen tröttnade efter två perioder och jag fick en legitim anledning att åka hem slippa bevittna resten av debaclet gjorde mig ingenting.

Hoppas ni får fira er första match med en seger!

JofaTitan Jamen då har ändå dottern fått se ljuset på sin allra första match. Välkommen till Vimmerby, Nybro eller Oskarshamn nästa säsong och se HV igen!

stahl

Haha! Jag behöver inte åka så långt. Vi kan ta Uppsala stadsbuss nr 3 till Gränbyhallen i höst och antingen sjunga “HV åkte ur” eller “Kom igen, Cluben!”, beroende på hur det här dramat slutar.

stahl Jag tror nog att det är Modo som får åka till Vimmerby, Nybro och Oskarshamn nästa säsong. Vi behöver våra derbymatcher mot HV, så se till att stanna kvar i SHL.

Grumpy Badger har man hållit på dem sen farsan såg dom på Kopparvallen så är det svårt att lägga ner!

Det gör du ta mig fan helt rätt i ändå! 🫡

Hotspurs

@toedrag har rätt i att Gottsunda är Uppsalas Skäggetorp. Gränby är mer som Berga. Våldet kommer i vågor.

Vi bodde i Gränby förut, men sen började vi hitta hasch gömt i barnvagnsrummet, skumma bilar stod parkerade på innergården och gängkids som hängde i trappen. Till slut sköt någon skarpt inne i trapphuset mot grannens dörr, så då drog vi fort som fan.

Back on topic, skönt att slippa Pudas flin ikväll

Hotspurs

Hade gärna bytt bort många (inte alla) mot att slippa vara den shitshow de varit senaste 10-15 åren. Åter till bäst musik, snyggast kläder etc. Och sååååå gammal är jag inte 😬