Hur det än går så är jag nöjd om vi kan ta med oss poäng hem, vi tog ett poäng i förra matchen och den poängen kan vara riktigt avgörande när vi summerar säsongen. Så kan vi bara nypa någon poäng i flera av matcherna som vi har kvar, så kan det gå vägen när vi har det hela i våra egna händer, då behöver vi inte snegla på hur Modo och HV sköter sina kort.

alfie

Tror på en klassisk hedersam förlust del 25! Vi vinner skotten och spelar ok men FBK vinner med 3-1 varav sista är i öppen kasse. Deras andra mål är med 5 minuter kvar av matchen. Steen ska dumpa men träffar Ante i huvudet, pucken går i en båge till andra sidan och går mot Edlund som kommenterar. Han är dock snabb och gör en karatespark så pucken träffar jumbotronen och ramlar rakt ner på Tomášexxxxx som lägger in den i öppet mål

1-4 och FBK är aldrig ens nära.

edit: och drar på sig 20+ utvisningsminuter i tvåor.

alfie Du har varit med förr ser jag 😉

Tror ni grabbarna skulle göra en bra match 60 min om tex ante skulle ta en time direkt i andra när han ser att det inte finns nått dugligt spel?

Eller stör jag mig i onödan varje match när spelet slutar funka i andra perren? 🫡

P22 Men den stora frågan är om han kommer kliva av bussen eller stanna kvar och planera sommarens golf med resten av laget?

P22 Ljungh är med på bussen

Hoppas han kliver av den också, gärna tillsammans med resten av laget.

Ställ Werner!

Är det första matchen för säsongen där vi möter FBK utan att dom ställer Clara i kassen? Känns som LHC sjukt nog lyckades höja hans räddningsprocent vid varje match.

Flera var borta från träningen igår då Fantenberg Russel Johnsson alla sjukdom men Norén tillbaka idag på träningen ingen Fantenberg så där är oklart. Det var flera som avstod idag och valde gymmet bland annat Elie Shore.

Ingenting talar för seger idag, eller ens poäng, än möjligen just det..

Räknar tyvärr med 0 poäng ikväll, viktigaste för mig är att vi inte drar på oss några skador nu inför slutspurten.

jg Ingenting talar för seger idag, eller ens poäng, än möjligen just det..

Nog ska väl ett topplag ganska enkelt kunna köra över ett bottenlag. Problemet med detta är väl bara att det inte är LHC som är dom förstnämnda..

Bamse20 Tror att det vore bra om Ante tar timeout tidigare i matcherna. Det är ofta vi på forumet ser att ett mål i baken närmar sig.

Werner står och Fantenberg är med. Ljungh spelar, kan det bli bättre.

SIFFET Känns dock som slutspurten redan börjat……Gamle FBK aren Werner står på huvudet och vi nyper 1 !!! blytung poäng