Linköping - Frölunda, 22/2 - 15:15 (TV4 Hockey)
- Redigerad
Min magkänsla säger att vi har förbannat svårt att göra mål på Frölunda. Kollade upp lite statistik och vi har under ordinarie matchtid på dem senaste 45 matcherna mot Frölunda gjort fler än 3 mål vid 2 tillfällen enbart (!). 2018 vann vi med 4-3 och 2016 med 5-0.
Svårt att vara alltför positiv men spelmässigt är våra senaste fyra matcher kanske den längsta sviten av hyfsat bra matcher i rad på väldigt länge. Sen kanske det mer säger om hur övriga matcher varit…
Coin flip om vem som står i mål?
Sjung högt- sjung Cluben!
Werner vaktar kassen
Metallica Tycker fortfarande backparen är konstiga. Enda som känns rätt är Fanten - Max. I övrigt är det dåligt balanserat.
Tycker Rissanen blivit sämre sen han parades ihop med Hulta.
Man borde gå med
Fanten Martin
Kreü Hulta
Riss Myrenberg
LaumannBingo Tycker Rissanen blivit sämre sen han parades ihop med Hulta.
Jag tycker han ser ungefär likadan ut som tidigare. 100% stanna upp vid sargen och låsa pucken, 0% kreativitet. Han är inte alls den allround-back som jag trodde han skulle vara, utan en habil defensiv back värd typ 150-175/månaden.
Däremot håller jag med om att Hulta nog lika gärna kan paras med Kreü och att Rizz kan ge mer defensiv trygghet åt Myrenberg.
Vi mår alltså bäst av de som mår sämst enligt TV4.
alfie Extremt opepp. Örebromatchen var dödsstöten. Struntar helt sonika i denna match. Hoppas ni som lider er igenom skiten åtminstone får nåt tillbaka.
Känner precis som du. Tyvärr litar jag inte en sekund på detta lag, tyvärr en samling förlorare. Ser matchen på TV idag och passar på att städa ur vedboden i periodpaus 1 och börjar göra schnitzlar till middag i periodpaus 2. Ser hemskt gärna en seger men är rätt övertygad om att det här krigargänget har exakt noll poäng i sig.
Mycket frälsningar för frölunda, vore kul om vi kunde täppa till alla käftar.
Och då skiter Kovacs i defensiven direkt
Fyfan vad alla domare hatar oss.
Bra där törna, in på kropp.
Alldeles för få open ice hits i denna liga.
Bra bp
Skräll att domarna missade en matchstraffsituation
Blundas för en solklar 5:a…
Matchstraff för helvete jävla fittdomare