• Redigerad

Saknade spelare:
Broc Little - skadad
Adam Hofbauer - skadad?

Fem senaste:
Örebro- Linköping 2-1
Brynäs - Linköping 2-4
Linköping - Leksand 3-2 OT
Luleå - Linköping 5-2
Rögle - Linköping 2-1

Lagstatistik:
GFA - 2.64
GAA - 2.88
PP - 27.18% PK - 73.68%

Interna poängligan:
Linus Hultström - 38P (10+28)
Robin Kovács - 34P (13+21)
Markus Ljungh - 33P (10+23)
Ty Rattie - 32P (13+19)
Patrick Russell - 26P (11+15)

Interna målvaktsligan:
Adam Werner - 2 matcher, 91.07% och 2.54 GAA
Jesper Myrenberg - 24 matcher, 90.81% och 2.59 GAA

Saknade spelare:
Gustav Rydahl - skadad
Wiktow Nilsson - skadad?

Fem senaste:
HV71 - Frölunda 1-2
Örebro - Frölunda 2-5
Frölunda - Modo 5-2
Frölunda - Skellefteå 5-1
Frölunda - Växjö 2-1

Lagstatistik:
GFA - 3.45
GAA - 2.13
PP - 30.00% PK - 81.48%

Interna poängligan:
Linus Weissbach - 32P (12+20)
Henrik Tömmernes - 32P (5+27)
Max Friberg - 30P (13+17)
Filip Cederqvist - 24P (11+13)
Erik Thorell - 22P (12+10)

Interna målvaktsligan:
Tobias Normann - 18 matcher, 91.65% och 2.00 GAA
Lars Johansson - 28 matcher, 91.33% och 2.00 GAA

Tidigare möten:
Frölunda - Linköping 5-2
Linköping - Frölunda 2-3
Frölunda - Linköping 2-1 OT

Kom igen Cluben!

Ett losergäng mot seriens formstarkaste lag som dessutom äger på bortaplan? Med en dunderskräll i ryggen kanske vi lyckas stjäla en poäng trots att vi som vanligt lägger oss och dör från och med andra perioden och långt in i tredje.

Det var för länge sedan sist, men imorgon åker jag ner till Linköping för att se denna matchen på plats.
Måttligt taggad just nu efter den här kvällen, men det blir det säkert ordning på på lördag (efter en öl eller två).

Som vanligt har vi en större chans att ta poäng mot ett topplag än mot ett bottenlag. Jag skulle inte alls bli förvånad om vi kommer få se ett helt annat spel mot Frölunda än vi såg mot Örebro. Sen om det räcker eller inte må vi se på Lördag.

Efter den här matchen kommer vi vara tillbaka på kvalplats där vi hör hemma

Hoppas på Werner den här matchen, vet inte men får en känsla av att Myren inte sprider något vidare lugn där bak

Har en biljett till imorn, sittplats.

Bortskänkes helt gratis till valfri tjomme som vill förstöra sin lödag och står ut med att se sån här skit

LaumannBingo Kan du förklara vart denna teori ens kommer ifrån? (Sett flera inlägg nu inte bara du) Myrenberg gjorde en bra förstaperiod igår och såg ju inte direkt osäker ut? Det var resterande spelare i laget fullkommligt valde att klappa ihop inför andra. Werner var ju inte direkt lysande i matchen mot brynäs men hyllas nu som nån jävla vägg?

Nils ett topplag än mot ett bottenlag

Nog ska väl ett topplag kunna vinna denna matchen ganska enkelt?

• Nils svarade på detta.

EST1976 Werner var ju inte direkt lysande i matchen mot brynäs men hyllas nu som nån jävla vägg?

Tror inte heller det är någon Messias. Väldigt skeptisk till att han skulle vara så mycket bättre än Myrenberg. Men visst, han borde väl få stå någon mer match nu, vi har inget att förlora.

Vi gjorde fortfarande bara ett mål igår liksom.. Kan förstå om man torskar med 4-5 men svårt att klaga på målvakten när man bara släpper in två. Ska vi försöka vinna varje match med 1-0? Ingen vidare game plan.

Metallica Kappan vänder fort när werner lyckas ta EN vinst. Nyss var myrenberg orörlig o skulle stå resten av matcherna denna säsong.

Metallica Håller med dig till 100%. Tror det är skitsamma vem vi ställer just nu. Något är fel när vi går från en kanonperiod i första till vad nu i helvete vi gjorde resterande 40min, och att skylla det hela på målvakten är fan sinnessjukt… Myrenberg ser fladdrig ut i paus vilket skrämmer Rattie som ensam spelar ut pucken ur anfallszonen 12 gånger i tredje :-(

Vid 1-1 är försvaret återigen helt oförmögna att städa framför egen målvakt, hur många gånger har vi släppt in sådant mål? Vi gör aldrig sådana. Vid offsidemålet 2-1 låter försvaret Larsson glida igenom till friläge med bra avslut. Att hänga Myrenberg för något av målen osar mer frustration än genomtänkt analys av målvaktsinsatsen.

EST1976 Tycker att Myrenberg släpper rätt mycket returer och eftersom han är så pass ojämn tror jag att det även blir en osäkerhet bland utespelarna. Man vet inte riktigt vilken dag han har just den matchen.

Men det är bara en känsla, jag kan givetvis ha fel.

Det handlar inte om att Myrenberg gjorde en dålig match igår, vi gjorde ett mål och då vinner man inte så enkelt är det.

Och jag personligen har inte hyllat Myrenberg som vissa andra utan har skrivit flera gånger att han inte är en första målvakt att luta sig mot pga hur ojämn han är. Werner kanske inte är bättre men OM han skulle visa sig vara det känns det dumt att inte ha testat

• P22 svarade på detta.

LaumannBingo jag har också liggat lågt med hylla Myrenberg. Tycker också han är ingen första målvakt! Han har en bit kvar.

Tror på vinst såvida det inte sker för många idiotiska beslut bland spelare och domare så vi åker på en massvis av pp . För där är Frölunda sylvassa. Att det är ett topplag vi möter är bara ett plus för Cluben. Då kliver vi in med lite mindre press och något mjukare handleder.

Tycker att man borde tagit timeout i början av andra mot Örebro när man såg tydligt vartåt det barkade. Ante kanske inte riktigt fattat detta mönster som vi alla sett under hela säsongen nämligen att man hamnar i alldeles för långa svackor. Då måste man agera. Kanske gjorde man det men det märktes inte…

Det man måste sträva efter mot Frölunda och framöver är en bra insats över 60 min. 20 bra minuter är inte tillräckligt.

krycka Tycker att man borde tagit timeout i början av andra mot Örebro när man såg tydligt vartåt det barkade. Ante kanske inte riktigt fattat detta mönster som vi alla sett under hela säsongen nämligen att man hamnar i alldeles för långa svackor. Då måste man agera. Kanske gjorde man det men det märktes inte…

Var inte det en kritik Timrås fans gav ante att han sällan tog timeout utan oftast lät matcherna rulla på?