Jag hänger alla idag. Rakt över. Myren, spetsen, bredden och coacherna. Alla
Örebro - Linköping, 20/2 - 19:00 (TV4 Sport Live 4)
Idag är nog dagen då jag tillslut ser LHC som ett konstant bottenlag tills nån förbättring sker över längre tid. Har väl levt i nån konstig förnekelse att det bara är en tillfällig dipp på 6-7 år.
Våra dyra toppforwards som ligger i topp i löneligan mäktar med ett helt mål mot seriens formsvagaste lag. Imponerande uselt.
Har gillat och trott på Ante men varför han inte tar timeout efter halva andra perioden förstår jag inte.
Det var väl som vanligt idag. Två vunna matcher på rad. Chansen att dra ifrån kval. Möta ett lag i dålig trend. Trodde nån på allvar på annat än förlust?
Kalla mig medgångssuporter men jag börjar tappa intresset och matcherna engagerar mig knappt längre.
- Redigerad
Nils
Ja, spelmässigt dominera man första perioden. 13-4 i skott och 25-10 i skottförsök eller vad det var, guldläge att gå upp i 2-0 ledning med ett PP i slutet på den perioden men istället vaskar man bort den möjligheten med ett otroligt dåligt spel och det fortsatte matchen igenom. Trodde man att vi skulle slippa Littles kladdande och onödiga tapp i PP så fyllde Rattie (och flera andra) den rollen med råge idag, fy fan.
Sen tekar man pissdåligt matchen igenom där man förlorar med 34-19, vilket gör att man får jaga puck allt för ofta istället för att kunna etablera spel direkt i deras zon.
Dessutom inte särskilt mycket trafik på Enroth idag, kändes som man gjorde det alldeles för enkelt för honom.
Förövrigt helt obegripligt hur man väljer att blunda för hans slag i knävecket på Bouma. “Jag har faktiskt fått en avstängning en gång för en liknande situation i KHL.” säger han själv till Expressen, men här i SHL blir det inte ens utvisning trots att domaren står med extremt bra överblick bakom kassen.
Bra krigat av er på läktaren i alla fall, synd att grabbarna på isen inte kunde ta efter lite av den inställningen.
Vem har inte tröttnat?
SnipernPyatt2 Att ”bli mörkrädd” över att snegla uppåt i tabellen när det är några få poäng till en slutspelsplats är förlorarmentalitet. Om spelarna tänker i samma banor som er så har jag fått förklaringen till varför vi aldrig någonsin gör något extra utöver att precis hålla oss över ytan.
Hellre realist, vi är en förening utan framgång och helt plötsligt ska man börja tro på succé?
- Redigerad
Jonteman Det som gör att jag inte köper det är att vi oftast ser bättre ut sen i tredje igen.
Hade det berott på fysen och ork hade vi blivit ännu sämre sen i tredje pga ännu mindre ork, det blir vi sällan
alfie Losertalk? Har du missat var LHC har legat senaste 7 säsongerna? Är det ”vinnarsnack” att ”sikta uppåt” på en tiondeplats? Nej jag ser det som realism. Jag var lyrisk inför säsongen, jag var lyrisk 10 omgångar in. Jag hade fortfarande tron efter 25 men kom igen, nu räcker det. Vi är ingen toppförening. Vi önskar vi vore det och vi hade målsättningen att vara det men vi är inte det. Det borde ha varit insikten när vi sparkade Östman redan.
34-19 i tekningar till Örebro, blir ju extra jobbigt att få börja med att jaga efter nästan varenda tekning
Vi vann skotten och med all sannolikhet xG. Att det sedan studsar som det gör är väl inom sportens marginaler. Tycker inte detta är en plattmatch. Dock sjukt tröttsamt att vi hela tiden åker på dessa nesliga förluster mot pissiga bottenkonkurrenter och i allra högsta grad ett oacceptabelt slarvande i viktiga situationer som vid deras andra mål.
Gällande diskussionen om kroniskt bottenlag har vi ju flera spännande förändringar inom tränarteamet på gång till nästa säsong och jag känner absolut inte samma hopplöshet på sikt - så länge vi harvar oss kvar i ligan. Att spelarmaterialet blir sämre på pappret känns utifrån säsongens coachning ganska betydelselöst.
Vaknade med en klump i magen och fortfarande extremt besviken.
Säsongens viktigaste match (igen…) och man fullständigt kör över babianerna i första perioden. Åtminstone fram till PP där man får en föraning om hur uselt det ska bli.
Sen följer man upp men en skitdålig andraperiod där man i princip spelar i egen zon i 20 minuter. Klassiskt och välförtjänt att tappa ledningen.
Men. Det som gör mig mest besviken är tredje där vi normalt brukar lyfta oss åtminstone periodvis och skapa tryck när vi ligger under. Nu var det en kavalkad av långsamma soloräder när där det inte fanns tillstymmelse till att skapa egentliga målchanser. Bedrövligt. Pinsamt.
Allt detta mot seriens formsvagaste lag. Patetisk insats.
Hela säsongen är som en utdragen och obehaglig feberdröm, man lyckas liksom aldrig på riktigt att rycka sig loss från kvalplatsen.
Om Modo börjar rada upp vinster nu är det nog kört tyvärr. Får hoppas att dom istället är lika dåliga som LHC.
Det där var ju sista chansen att ha åttondelsfinal som en möjlighet i alla fall, nu är det bara ingemansland eller kval kvar…
Helvete vad nervigt det ska vara här inne då. En vinst så är vi om Örebro igen. Historiken visar att vi haft det svårt mot Örebro, precis som vi haft det jävligt lätt för Timrå. Sluta vara såna losers och ha lite jävla hopp och tro på laget! Vad ska ni annars göra, deppa och supa ner er?