Brynäs - Linköping, 15/2 - 15:15 (TV4 Sport Live 3)
Nils Nu är det dags att visa vad vi går för de sista 10 matcherna av årets seriespel
Tar vi 10 raka treor blir vi livsfarliga mot vilket lag som helst i slutspelet!
Han kommer garanterat bli avstängd eftersom han spelar i LHC. Gissar på 2-3 matcher för Elie.
Ekmark plockas upp på vägen till Gävle?
Kan bli tungt när tredjekedjan består av Bouma-Törna-Genborg. Finns egentligen inget annat val än att lasta massor med istid på Shores och Ljungs kedjor.
Finns 100 anledningar till att Brynäs leder serien stort men få lag som haft så få spelare borta. Alltid fullt lag bortsett från några skador på Djoos.
NorthLondonForever Sen tar de upp att Eddie blir skadad. Hur är det relevant för om det ska straffas eller ej?
Jag är ju med dig rent principiellt här men det gäller ju bara om det inte finns nån grund för straff alls, dvs att nån frias helt. Om någon handlat på ett sätt som gör att den ska straffas vägs konsekvensen in även om man ska dra paralleller till civilsamhället. Tänk t.ex. vållande till kroppsskada eller liknande.
Elie anmäld - avstängning väntar. Finns inte många exempel genom tiderna där DN friat, oavsett förseelse.
Brynäs är dessutom äckligt stabila. Den här matchen känns totalt hopplös. Det enda som kan ge oss en promilles chans som jag ser det är om Myren gör en fullständig idiotmatch.
Ja vafan spelmässigt tror jag att vi kan va bättre än Brynäs om vi fortsätter som vi gjort dom två senaste. Brynäs kanske är lite sköna när dom i princip är klara seriesegrare medans vi borde vara jävligt desperata. Brynäs har såklart gjort det bra i år det går inte att ta ifrån dom, men har sett en del matcher med dom i år och tycker inte dom är ett fantomlag som ska ligga 14 p före färjestad om man ser till spelet. Många matcher jag sett så är dom äckligt effektiva och gör mål på allt, vilket iof borde betyda utklassning mot oss. Nåja jag försöker ge mig själv någon form av hopp att vi kanske kan få en match där vi får utdelning i paritet med chanserna vi skapar medans brynäs kan vara mänskliga.
NorthLondonForever jag är fan i upplösningstillstånd. Shl är en så jävla amatörliga, med muppar som har en alldeles för stor beslutanderätt utan att kunna hockey.
Jo det är väl regelverket som jag tycker är vansinnigt egentligen. Nu är det ju som det är och det är väl bara att svälja.
Att konsekvens ska vara en parameter överhuvudtaget tycker jag är vansinne. Ska det va på det viset så bör logiskt sett han som slashade Little bli granskad och anmäld då konsekvensen är resten av säsongen.
Allt annat än torsk vore förvånande, viktigast då blir att även örebro och i någon mån modo också torskar…
En match avstängning för Elie!
4 av 9 möjliga poäng mot Brynäs såhär långt. Ser det inte som omöjligt att vi tar nya poäng nu när spelet även blivit bättre.
P22 En match avstängning för Elie!
Gissar att en match var precis det du trodde!?
NorthLondonForever Att konsekvens ska vara en parameter överhuvudtaget
Då bör SHL även ha ett läkarteam på matcherna som granskar situationerna på isen.
Seger, 4-2 till de vita lejonen!
Eftersom de flesta lag är inblandade i någon form av streckstrid så blir det få matcher där motivation kan slå klass. Brynäs är väl ett undantag, förr eller senare stämplar de inte in på kontoret och åker omkring och fyller år så man kan vinna på inställning och vilja. Tyvärr verkar fuskarna ha en grym klass men va fan, imorgon är de inte påkopplade så vi tar en enkel trea med oss hem!
Blir en tuff match imorgon där vi är underdogs. Men tror vi gillar det i situationen vi befinner oss i.
Man kan ju inte annat än fundera över hur i hela fridens namn Brownass har fått till det så bra. Att dom hade ett bra lag på pappret visste man redan innan säsongen satte igång. Detta sedan kryddat med att många av deras spelare (kanske samtliga?) har flippat är både anmärkningsvärt och imponerande på samma gång.
Men har ni lyssnat och sett deras tränare? Det får banne mig Östman att framstå som Guardiola i jämförelse. Make till luffs får man leta efter.
Hoppas vi kör över det här fusklaget.