Saknade spelare:
x

Fem senaste:
Timrå - Luleå 2-5
Skellefteå - Luleå 4-0
Linköping - Luleå 2-3
Luleå - Timrå 3-2 OT
Modo - Luleå 3-4 OT

Lagstatistik:
GFA - 2.91
GAA - 2.49
PP - 21.50% PK - 77.48%

Interna poängligan:
Mathias Bromé - 29P (16+13)
Linus Omark - 28P (10+18)
Anton Levtchi - 27P (11+16)
Brian O’Neill - 27P (10+17)
Brendan Shinnimin - 23P (11+12)

Interna målvaktsligan:
Matteus Ward - 25 matcher, 90.56% och 2.28 GAA
Joel Lassinantti - 16 matcher, 89.28% och 2.61 GAA

Saknade spelare:
x

Fem senaste:
Rögle - Linköping 2-1
Linköping - Örebro 2-1
Linköping - Luleå 2-3
Leksand - Linköping 4-3 SO
Linköping - Färjestad 3-4 OT

Lagstatistik:
GFA - 2.66
GAA - 2.90
PP - 28.26% PK - 72.55%

Interna poängligan:
Linus Hultström - 35P (8+27)
Robin Kovács - 33P (13+20)
Markus Ljungh - 32P (10+22)
Ty Rattie - 29P (13+16)
Remi Elie - 22P (13+9)

Interna målvaktsligan:
Jesper Myrenberg - 21 matcher, 91.22% och 2.52 GAA
Adam Werner - 1 match, 88.89% och 3.11 GAA

Tidigare möten:
Linköping - Luleå 2-3
Luleå - Linköping 5-2
Linköping - Luleå 2-4

Kom igen Cluben!

Känner ni lukten av fisk?

jg Känner ni lukten av fisk?

Ja, din morsa gick precis förbi.

Vet inte om man orkar se denna match.

Luleå spelare som filmar och en inavel publik som gråter för varje tackling mot deras gångmedlemmar.

Sen LHC spel och domarnas bedömningar.

Endast 12 omgångar och ca fyra veckor kvar av grundserien.. Sedan vet vi om det blir kval, ingenmansland eller slutspel.

Börja gärna med att vinna denna!

Ett par förluster på raken och LHC kan vara klara för kval i praktiken redan om någon vecka. Nu gäller det att börja överraska positivt med att t ex vinna en så här svår bortamatch. Kniven på strupen tyvärr! Ta 3p please!

krycka Ett gäng vinster på raken och vi kan vara klara att inte behöva kvala. 🎉

• Redigerad

Luleå borta imorgon och bif på lördag… Allt över 0 poäng en bonus. Däremellan lif hemma i en måstematch där inget annat än 3 p är relevant… Sticker ut hakan o säger att vi behöver 6 poäng denna vecka för att inte bli akterseglade..

jg Ja vi skulle behöva ta poäng i dessa tre matcher för att nå uppåt i tabellen. Så då har vi inget val än att försöka sno med oss några poäng hem till Linköping. Så skit det samma hur det ser ut, det viktigaste är att vi nyper poäng.

jg Luleå borta imorgon och bif på lördag… Allt över 0 poäng en bonus. Däremellan lif hemma i en måstematch där inget annat än 3 p är relevant… Sticker ut hakan o säger att vi behöver 6 poäng denna vecka för att inte bli akterseglade

Tjaa.. Tar vi exempelvis 3 eller 4 av kommande 9 poäng gissar jag att det är typ lika dåligt som många av våra bottenkonkurrenter också kommer landa på. Skulle inte förvåna mig om läget är oförändrat och precis lika jävligt inför de sista nio matcherna, eller de sista sex, eller tre. Tror det här helvetet avgörs i omgång 52. Fy fan…

Hockeytröjan Tror det här helvetet avgörs i omgång 52. Fy fan…

Önskar jag också trodde att vi kan ha hopp in i omgång 52, jag tror att vi är ”avsågade” teoretiskt med fyra poäng upp med 4-5 omgångar kvar. Tar vi inte 4-6 pinnar den här veckan kan det komma ännu tidigare…

• Redigerad

Hockeytröjan Tror det här helvetet avgörs i omgång 52

Det är väl typ hugget i sten, speciellt när man redan runt jul började titta på hur de sista omgångarna såg ut. Man kan nästan ge sig fan på att man inte kommer ha något i egna händer de sista tre omgångarna, utan man kommer ha mer koll på andra matcher än LHCs egna. Så jävla typiskt Cluben det skulle vara

Jag tror att vi kommer ha allt i egna händer inför de sista tre omgångarna. Men det kommer nästan alla andra lag där nere också ha…

Uppehållet slut och det har varit skönt ett tag men nu åter kniven mot strupen. Luleå kommer inte han några problem att motivera sig så ett ordentligt jinxbet är det minsta man kan göra…

Gissar att Shinnimin eller någon annan pissråtta gör döende svanen, filmar till sig en utvisning, reser sig upp och avgör matchen till Luleås fördel. Laget som aldrig filmar, enligt dess supportrar.

Det är dags för en vinst nu. Tittar man på spelarmaterialet så ska vi banne mig kunna kraftsamla och göra kvällen jobbig för Luleå. Kampmomenten samt special teams kommer som vanligt vara helt avgörande. Hoppas spelarna är införstådda med det och att samtlig from idag går in i ”slutspels-mode”.

Nu kör vi Cluben!!

Eftersom LHC är hyfsat vassa i powerplay är det upp till hela laget att vara extremt jobbiga och intensiva i varje moment så att man tvingar motståndarna att göra fula saker. Inte lätt såklart men intensiteten måste upp. Däremot förespråkar jag inte att man börjar ramla för enkelt, då är man inne på ett sluttande plan… Men man måste inse att få powerplay är ett viktigt taktiskt steg mot målet att vinna.

Vad tror vi om matchningen gällande målvakterna framgent. Hur många matcher står Myren kontra Werner?