Saknade spelare:
Oscar Fantenberg - skadad
Broc Little - skadad
Jesper Myrenberg - ?

Fem senaste:
Linköping - Luleå 2-3
Leksand - Linköping 4-3 SO
Linköping - Färjestad 3-4 OT
Linköping - Timrå 5-2
Modo - Linköping 7-5

Lagstatistik:
GFA - 2.72
GAA - 2.97
PP - 27.91% PK - 71.88%

Interna poängligan:
Linus Hultström - 33P (8+25)
Robin Kovács - 31P (13+18)
Markus Ljungh - 31P (9+22)
Ty Rattie - 29P (13+16)
Remi Elie - 21P (12+9)

Interna målvaktsligan:
Jesper Myrenberg - 19 matcher, 90.85% och 2.64 GAA
Adam Werner - 1 match, 88.89% och 3.11 GAA

Saknade spelare:
x

Fem senaste:
Örebro - Brynäs 1-4
Örebro - HV71 3-1
Malmö - Örebro 0-5
Örebro - Modo 4-6
Frölunda - Örebro 3-1

Lagstatistik:
GFA - 2.66
GAA - 2.48
PP - 28.21% PK - 79.52%

Interna poängligan:
Patrik Karlkvist - 37P (14+23)
Patrik Puistola - 28P (12+16)
Robert Leino - 25P (5+20)
Kalle Kossila - 22P (7+15)
David Quenneville - 21P (4+17)

Interna målvaktsligan:
Jonas Arntzen - 23 matcher, 91.37% och 2.48 GAA
Jhonas Enroth - 15 matcher, 92.44% och 1.81 GAA

Tidigare möten:
Örebro - Linköping 6-2
Linköping - Örebro 0-2

Kom igen Cluben!

Vilka sugiga jävla domare har fått betalt för att förstöra den här matchen då?

Stabilt av Werner att släppa in 3.11 mål idag 🍻

0 av 21 poäng denna säsong mot veckans motståndare. Känns som vi närmar oss en svårslagen svit här. 0 av 27 på lördag?

Hur många mål gör Karlqvist i PP?

Minst 2 säger jag

ananas Gissar på samma rövgäng.

Nej spara utvisningen till på torsdag! Vi har redan fixat den här LHC förlusten!

Den som vecklar ut en banderoll föreställandes en zebra och en pengahög när utvisningarna haglar på torsdag får min eviga respekt 🫡

ananas Den som vecklar ut en banderoll föreställandes en zebra och en pengahög när utvisningarna haglar på torsdag får min eviga respekt 🫡

En zebra som står och betar av en bunt med gröna dolláres.

Kan vi inse och acceptera att vi i dagläget är ett bottengäng så kanske kanske eventuellt vi kraftsamlar och ”gör en MoDo/HV”, dvs kraftsamlar som satan och vinner typ 10 på raken.

Men har vi spelare med det karaktären? Tveksamt.

Övertygad om att vi tar 3 poäng mot Örebro! Vi har spelat helt ok under Ante och faller aldrig igenom. Kriga in 3 pinnar och sen tar vi 3 på ren vilja mot Rögle innan uppehållet

Örebro-icke lagens icke lag. Fy fan. Klarar inte av en torsk till, det är nog nu.

Jag har trott på vinst innan varje match sen alltid. Första gången jag vacklar, och då är det inför jävla icke-Örebro. Glaset känns varken halvtomt eller halvfullt längre, det känns som om varenda slatt på botten är uppslickad. Ge mig nåt tecken på att vi vill överleva det här. Från ledning eller spelare. Snälla, gör nåt!!

• Redigerad

Vi har nu två livsviktiga matcher och faktum är att om vi kan ta oss samman och ta 6 poäng i dessa 2 så kommer det plötsligt se ganska bra ut igen.

Nackdelen är att det absolut inte finns någonting som tyder på 6 poäng, det skulle väl isf va om vi får nån slags retroaktiv karma från domarna efter Luleåmatchen och överöses med PP-chanser. Nollpoängare mot ÖHK och/eller RBK blir förödande. Då är de borta från rejset.

Heja heja!

Vi spelar för ärligt !! Hemma kan vi gå på framåt lite extra. På bortais kan vi spela grishockey utan att bry oss vad press TV och dess hemmapublik tycker.

Number_10 Absolut, men även helt tvärtom. Hemma kan man förstärka och få hela publiken att bua och skrika på domaren som då viker ner sig. Fungerar ypperligt i alla SHL arenor.

East Övertygad om att vi tar 3 poäng mot Örebro! Vi har spelat helt ok under Ante och faller aldrig igenom. Kriga in 3 pinnar och sen tar vi 3 på ren vilja mot Rögle innan uppehållet

Själv så är jag absolut inte övertygad att vi plockar några poäng överhuvudtaget. Däremot måste man ju göra det, annars ökar avståndet uppåt.

Nu står vi där med kniven mot strupen som så många gånger tidigare. Det kan kännas omöjligt men det krävs bara någon vinst, en kedja som vaknar till liv eller att Ante brinner till i båset så kanske man får till en positiv förändring. Vi får stötta laget så mycket vi bara kan i detta utsatta läge.

Metallica är i samma tankebanor. Vi kan inte förvänta oss stordåd och får lägga förväntningarna utifrån hur vi spelat hela säsongen. Vi har inte vunnit 3 i rad och har inte spelat sprudlande och kommer så klart inte att göra det nu heller. Vi har sparkat en tränare och en förstamålvakt. Det säger mycket om säsongen och nu handlar det bara om att överleva, ta dom poäng man kan och hålla oss kvar

Fortfarande oerhört konstigt att man inte marknadsfört att det går att köpa två biljetter för 200 kr totalt. Inte direkt så att majoriteten av supportrarna frivilligt går in på biljettsidan i dessa tider och kollar biljetterbjudanden.

Tungt om Ljungh inte kommer till spel, finns knappast någon lämplig spelare att sätta in där om så blir fallet.

Skit i och träna anfall eller försvar nu. Lägg all tid på att lära er ramla snyggt, tappa klubbor, dra huvudet bakåt vid klubba nära näsan. Så kommer vi topp 10 sen. Alla topplagen fuskar. E det som är skillnaden i denna liga