• Redigerad

Saknade spelare:
Patrik Norén - skadad
Marek Hrivík - skadad
Peter Cehlárik -

Fem senaste:
Växjö - Leksand 2-1
Leksand - Malmö 1-4
Leksand - Örebro 5-4
Färjestad - Leksand 5-2
Leksand - Brynäs 2-1

Lagstatistik:
GFA - 2.20
GAA - 2.83
PP - 15.49% PK - 78.72%

Interna poängligan:
Justin Kloos - 20P (12+8)
Marcus Karlberg - 19P (11+8)
Max Véronneau - 19P (7+12)
Lucas Elvenes - 19P (2+17)
Oskar Lang - 16P (9+7)

Interna målvaktsligan:
Marcus Gidlöf - 8 matcher, 91.71% och 2.07 GAA
Jakob Hellsten - 18 matcher, 90.41% och 2.39 GAA
Mantas Armalis - 11 matcher, 87.99% och 3.24 GAA

Saknade spelare:
Oscar Fantenberg - skadad

Fem senaste:
Linköping - Färjestad 3-4 OT
Linköping - Timrå 5-2
Modo - Linköping 7-5
Linköping - Modo 2-1 SO
Skellefteå - Linköping 0-4

Lagstatistik:
GFA - 2.74
GAA - 2.95
PP - 26.19% PK - 73.33%

Interna poängligan:
Linus Hultström - 32P (7+25)
Robin Kovács - 29P (12+17)
Markus Ljungh - 29P (9+20)
Ty Rattie - 28P (13+15)
Patrick Russell - 20P (9+11)

Interna målvaktsligan:
Jesper Myrenberg - 18 matcher, 90.95% och 2.63 GAA
Adam Werner -

Tidigare möten:
Linköping - Leksand 4-2
Leksand - Linköping 3-1

Kom igen Cluben!

1 pinne mot FBK är godkänt, men här ska det vara 3 pinnar om vi ska vara med och slåss om playin (och även undvika kval)

Känns som vi har 52 riktiga måstematcher för typ 5:e året i rad. Inte konstigt att hårfästet sakta kryper ner på ryggen..

SargUt Inte konstigt att hårfästet sakta kryper ner på ryggen..

Vilket hårfäste? Mitt försvann för typ 2 år sen, först blev det grått sen trillade det av som barren på julgranen i mars.

SargUt

Inte konstigt att hårfästet sakta kryper ner på ryggen”

Det är bara näshåren, öronstrån samt ögonbrynen som växer. Kroppens självförsvar, att inte se inte höra. Samt att slippa lukten ifrån Norrköping.

Känns nästan som en klassisk kvalserie har börjat i botten av tabellen så jämnt som det är. Tyvärr går det inte att komma i från att varje match nu handlar om Clubens existens och framför allt dessa matcher mot bottenkonkurrenter. Vinn till varje pris!

Vinner vi denna kan det bli play in. Förlorar vi är det garanterat kval på ingång. Har känt så inför varje match sedan oktober ungefär..

Vinner cluben, hv, rögle och malmö imorn så är vi 3 poäng från topp 6!

Sen kör vi över wögle o örebro nästa vecka!

Här tror jag faktiskt LHC får stryk. Leksand fick stryk igår så vinner dom mot LHC imorgon. Men hoppas ändå LHC kniper 3 p och Adam får göra debut. Tycker faktiskt han får kliva in nu och Myrenberg får vila. Varför vänta. Lika bra han blir varm om kläderna direkt!

Här tycker jag vi ska vara med och kriga om 3 poäng om vi nu vill något med säsongen… det är inte fbk vi möter här utan ett lag med liknande problem som vi..,.

Vem tror vi får stå? Adam har vell ändå tränat regelbundet? Känns bra att vila myran inför hela nästa vecka !!!

Ställ Ankan och gå för noll poäng! Vi har inget att förlora. Mattå gör tre i egen kasse.

Myran ska givetvis stå, förstår inte hur man kan tycka något annat?

Vi har alltså möjlighet att klättra förbi Leksand i tabellen helt på egen hand, och vill det sig väl kan vi även gå förbi Rögle och Malmö.

Vi har äntligen en målvakt som levererar. No offense Werner, men om finska ligans bästa målvakt var Heljanko så tänker jag ändå vara lite försiktig med förväntningarna på en målvakt som inte platsade i samma liga. Jag är helt för det skiftet, men låt oss vara realistiska!

Toppa laget och gå för tre poäng nu!

cremator Myran ska givetvis stå, förstår inte hur man kan tycka något annat?

Ja givetvis är han det bästa valet. Myran bör stå så många matcher han kan och vill, han är ju vår duktiga etta.

Förväntningarna på vår nye andremålvakt bör hållas på låg nivå tills han har visat något annat. En fördel med Werner är att han har spelat i SHL förut, så han är anpassad till spelet och storleken på rinken.

Har en oerhört dålig känsla inför matchen tyvärr. Känns som vi har åkt till Leksand många gånger i lägen där det vore oerhört fördelaktigt att vinna, för att torska…

cremator No offense Werner, men om finska ligans bästa målvakt var Heljanko så tänker jag ändå vara lite försiktig med förväntningarna på en målvakt som inte platsade i samma liga.

Jag förstår att man är försiktig, det ska man vara, men jag har en känsla av att Werner passar oss bättre. Heljanko är bättre men Werner liknar Högberg i spelstilen mer.

HNez Ja, som jag skrev så tycker jag det är bra att göra det bytet, men jag ser ändå inte varför Myran skulle stå över den här matchen.

Jag har en förvånansvärt positiv känsla inför matchen. Det brukar båda illa, men jag säger att vi kniper en 3-1 seger idag! 🥳

• Nils svarade på detta.