• Redigerad

Saknade spelare:
Oscar Fantenberg - skadad

Fem senaste:
Linköping - Timrå 5-2
Modo - Linköping 7-5
Linköping - Modo 2-1 SO
Skellefteå - Linköping 0-4
Linköping - Brynäs 4-5 OT

Lagstatistik:
GFA - 2.73
GAA - 2.93
PP - 27.50% PK - 73.56%

Interna poängligan:
Robin Kovács - 29P (12+17)
Markus Ljungh - 29P (9+20)
Linus Hultström - 29P (6+23)
Ty Rattie - 26P (12+14)
Patrick Russell - 20P (9+11)

Interna målvaktsligan:
Jesper Myrenberg - 17 matcher, 91.40% och 2.54 GAA
Christian Heljanko - 21 matcher, 88.83% och 2.90 GAA

Saknade spelare:
Linus Johansson - skadad
Emil Alba - skadad
Jack Berglund - skadad
Joakim Nygård - skadad?
Magnus Nygren - sjuk?

Fem senaste:
Färjestad - Frölunda 4-3
HV71 - Färjestad 3-2
Färjestad - Leksand 5-2
Örebro - Färjestad 2-4
Färjestad - Malmö 5-4

Lagstatistik:
GFA - 3.75
GAA - 2.77
PP - 28.57% PK - 73.53%

Interna poängligan:
David Tomasek - 44P (20+24)
Oskar Steen - 35P (23+12)
Viktor Lodin - 34P (13+21)
Marian Studenic - 32P (11+21)
Joel Kellman - 24P (6+18)

Interna målvaktsligan:
Maxime Lagacé - 23 matcher, 89.48% och 2.45 GAA
Damian Clara - 16 matcher, 87.08% och 3.24 GAA

Tidigare möten:
Färjestad - Linköping 2-1
Linköping - Färjestad 2-6

Kom igen Cluben!

FBK spelar i CHL på tisdag så förhoppningsvis är de trötta på torsdag 😄

Om bara Muren spikar igen och vi har en provocerande ohållbart hög skotteffektivitet så blir detta en enkel match. Slutresultat 3-0 med skott på mål 12 - 45? Kom igen Cluben!

Nu har SHLs sämsta målvakt Klara stängt igen mot oss i 2 av 2 matcher. Dags för lite ketchupeffekt?

Bara att hoppas på lite klassisk underskattning här så ska det nog gå fint… 🙂

Steen + Tomasek = 43 mål. Jag tvivlar på att det kommer funka så bra att ha 60+ skottförsök mot oss med de herrarna på isen, oavsett hur bra kväll Muren har.

cremator Steen + Tomasek = 43 mål. Jag tvivlar på att det kommer funka så bra att ha 60+ skottförsök mot oss med de herrarna på isen, oavsett hur bra kväll Muren har.

Den statistiken biter inte på oss. Vi tvingar dom att ta 60 alibiskott som inte kan gå in i mål. Enkel vinst!

Metallica

Eller så blir finnen klar imorgon, gör sin första träning på onsdag och stänger igen butiken på torsdag. Och Lanwer gör 2 självmål. Vilket är troligast?

Corren:

Utöver långtidsskadade Oscar Fantenberg, som ändå var på is före den riktiga lagträningen, fanns alla spelare med och körde för fullt. Det gällde även William Worge Kreu som av säkerhetsskäl vilade senast. Av träningen att döma såg det ut som ett byte i kedjorna: Nick Shore in med Lance Bouma och Remi Elie och Henrik Törnqvist i stället med Ty Rattie och Patrick Russell.

Kallzon Nick Shore in med Lance Bouma och Remi Elie

shore hamnar längre och längre ner i hierarkin. kanske är dags att han släpper ölglaset för en stund och fokuserar på sitt jobb istället? bara en tanke

• East svarade på detta.

East Jag kan förstå det till viss del.

Han gör ett bra jobb i tvåvägsspelet samt BP.

Däremot bidrar han inte med jättemycket poäng och en spelare på hans lönenivå blir bedömd utifrån poäng i mångt & mycket.

Han visar sitt bländande hockey-IQ ibland men enligt mig tyvärr för sällan

East förstår fortfarande inte gnället på Shore men det är väl så att vi ser olika saker

han spelar inte ens på 60% av sin max kapacitet. det borde störa dig

Sellgren det ser ut som att han inte tar, var samma i hv71 även under hans bästa säsong. Det finns ingen i laget som slår bättre passningar och skapar bättre ytor för medspelarna. Det som stör mig är att medspelarna inte sätter sina lägen

alfie Därför står garanterat Legace mot oss, och gör en så sjukt bra match att alla Motala-FBK:are på twitter skriker att han är deras första-spade.

Tror förövrigt att det är rätt att sära på Rattie och Shore, de båda måste upp ex antal nivåer, och kan de inte själva få väckarklockan så är det bra att Ante kan försöka ge den.

East det ser ut som att han inte tar, var samma i hv71 även under hans bästa säsong. Det finns ingen i laget som slår bättre passningar och skapar bättre ytor för medspelarna. Det som stör mig är att medspelarna inte sätter sina lägen

Shore går mot sin klart sämsta säsong poängmässigt i SHL, och var en högprofilerad prestigevärvning inför säsongen.

Visst ser man små stunder av briljans, men detta överskuggas av hans nonchalanta och loja uppsyn under större delen av många matcher.

Tycker fortsatt det är konstigt att gå så hårt på Bouma samtidigt som Little begravs i fjärde. Inte för att Little varit bättre senaste tiden men finns en helt annan uppsida där.

Läskig match med potential att rinna iväg ordentligt åt fel håll. Knappast ett otänkbart scenario att vårt försvarsspel har en dålig dag och det blir Myrenberg mot Färjestads offensiv.

tage_lkpg säger inte emot dig egentligen, men lite av hans problem är just att hans ser loj ut, men det gör han även när han presterar bra. Han har den där uppsynen och sättet att spela på, som åtminstone kan få mig att bli vansinnig. Men det är så han ser ut när han spelar hockey.

Sen måste jag säga att jag tycker han sett betydligt mer engagerad ut på sistone, varit framme och skymt målvakten lite mer ibland, huggt på returer och faktiskt tacklats/kämpat/skuffat lite mer längs sargen.

Han borde såklart producera mer poäng, men jag tycker ändå han gör en jäkla massa bra och nyttiga grejer på isen. Sen är han inte, och har aldrig varit, nån powerspelare precis utan har alltid sett loj ut egentligen.

vi som såg shore hans första sejour i hv vet vad han kan. han spelar inte i närheten av den nivån. och vad jag har hört beror det på problem utanför isen – för kapacitet det har han fortfarande