Ingen superinsats, precis. MEN, ta poäng när spelet inte stämmer är riktigt bra. Gillar även Antes kommentarer efter, ärliga och tydligt med att vi är ängsliga och att det finns mycket att förbättra.
Poäng i 5 raka, när hände det senast egentligen?
Ingen superinsats, precis. MEN, ta poäng när spelet inte stämmer är riktigt bra. Gillar även Antes kommentarer efter, ärliga och tydligt med att vi är ängsliga och att det finns mycket att förbättra.
Poäng i 5 raka, när hände det senast egentligen?
Ett insläppt på 72 skott de senaste två matcherna. Vår solklara etta, Mürenberg, ger oss verkligen chansen att vinna matcher. Ändå poängtapp idag, vittnar om hur usel insats laget stod för mot jumbon. Riktigt dålig match men ack så skönt med bonuspoängen åtminstone!
Dålig match men Ante är inte nöjd och då är jag nöjd. Över att Ante inte är nöjd dvs. Vi är fortfarande i ett läge där varje poäng är viktig och har man inte lyxen att enkom klaga på spelet.
Målskillnaden kan nog bli väldigt viktig.
Metallica Tror dom mår bra av lite vila nu både för kropp och skalle. Har varit tätt matchande sen tränarbytet, sliter på både kropp och mentalt. Säkert lite extra mentalt i och med ändringar i spelet, blir endel nytt att ta in & jobba med.
men nej idag var inget vidare, hoppas att det var lite soppatorsk & att ledigt två dagar kan vända tillbaka det igen
-6 Poäng till top 6
-2 poäng till missat playoff
4 poäng ner till Play out
57 poäng kvar att slåss om
Idag visade vi äntligen lite topplags beteende. Vinna utan att spela på topp. Vi hittade en väg att inte förlora. Jag tror vi är mer på tårna i bortamötet på torsdag. Över halva säsongen och 6 poäng efter växsjö. Samt 7 ifrån Skellefteå. Mycket liten skillnad mellan kris och succé. Några 3 poängare i närtid och krisstämpeln är som bortblås.
Ingen toppmatch på något sätt och en hel del tryck från Modos sida, men jag tycker ändå det är en klass upp på försvarsspel. Jag tycker inte alls att det var så spretigt och Modo fick kämpa för att komma på insida till solklara lägen. Jag ser klara tendenser på att formationerna börjar spela som enheter på isen. Vi kan mycket väl falla tillbaka och utsättas för hårt tryck, men vi hanterar det på ett mycket bättre sätt.
Sett endel som tycker att vi borde vara mer spelförande mot Modo & visst man vill att laget ska föra spelet på hemmaplan.
Men en sån här ångestmatch är sällan ett lag som för utan det blir mer kamp & inget finlir.
Att vi inte för spelet en sån här match oroar mig egentligen inte. Ser det snarare som starkt att ta tvä poäng trots albibispel & att det känns som motståndarna hålls mer på utsidan i egen zon. Nu blir det inte fullkomlig hönsgård & kalabalik så fort motståndarna får tryck och börjar snurra.
Hagel-Harry Ante tycker vi är slarviga. Det är skönt med en tränare som är kritisk.
Med tanke på hur det har sett ut tidigare så är det uppfriskande att höra det i en match där vi ändå enligt mig är bra mycket mer konsekventa i försvaret än tidigare. Det var ju iofs slarvigt framåt också så det handlar väl inte enbart om försvarsspel.
Men åndå. Det säger lite om hur skadad man blivit av vårt spel.
Vi: Börjar se bra ut!
Ante som kommer utifrån: Ser ut som en påse skit
Jag glädjer mig över att vi vann denna match även om vi förlorade en poäng i kväll. Hade inte pucken studsat ut från en stolpträff direkt till bladet på en motståndare klubba, så hade väl Myran nollat Modo. Vi gjorde inte vår bästa match, men två poäng gjorde att vi klättrade upp till 11 plats i tabellen. Vi höll motståndarna på utsidan och Modo hade det svårt att komma in i slottet. Och när de lyckades skjuta någon puck på mål så var våran målhjälte tät.
Vad jag tar med mig från denna match är att vi åter tar två poäng mot Modo, och vi har endast en match kvar att spela mot dem denna säsong, och det är på Torsdag.
Straffläggningen var härlig att se när Shore la in en underbar vacker straff. Och sedan följde Kovacs upp med en dragning som hitta in bakom Modos målvakt. Ja då var vinsten våran och vi klättrade upp ett pinnhål upp i tabellen.
Jag förstår verkligen inte varför Genborg inte fick spela mer?
Suomalainen Nån sa att han fick en smäll och inte spelade efter det
Satt med på bänken hela matchen. Hade satt mina pengar på petad.
Mittzon Jaha, intressant.
Tyckte jag såg nån skriva att han grinade illa efter en smäll över armen.
Men konstigt isåfall, tycker han bidrar till kedjan med Shore & Rattie
LaumannBingo Sett endel som tycker att vi borde vara mer spelförande mot Modo & visst man vill att laget ska föra spelet på hemmaplan.
Men en sån här ångestmatch är sällan ett lag som för utan det blir mer kamp & inget finlir.
Precis. Modo är dessutom inget lag man enkelt kör över spelmässigt bara för dom ligger sist. Dom har en stark offensiv bland annat. Sedan gick vi in i denna match med fyra raka nederlag på hemmaplan. Klart att det ser lite krampaktigt ut. Men defensiven var helt klart solid. Det kan man fortsätta bygga vidare på.
Suomalainen Jag förstår verkligen inte varför Genborg inte fick spela mer?
arla säger i presskonferensen att han blev petad.
Metallica Det som stör mig i en sån här match är att vi har så genomruttet special teams. PP blir knappt varligt & BP är mål bakåt 50% av gångerna.
I sånna här matcher är special teams extremt viktigt och något vi behöver få ordning på
Poängsnitt på 1,27 sammanlagt denna säsong nu, men sedan Ante kom in ligger snittet på 1,83 inklusive HV-matchen och 2,2 exklusive den. Håller vi ett snitt på ca 1,48 poäng per match landar vi på 70P som Rögle i fjol… Inte för att sväva iväg och prata SM-final nu.
Sen lär det väl finnas sparkapital i backväg genom en hel Myrenberg, Fantenberg samt nyförvärv(?), och förhoppningsvis ett gradvis ännu mer samspelt lag med lite självförtroende och flow.
Med ett utvilat lag på torsdag, cyniskt och disciplinerat spel och kanske ett mentalt övertag så hoppas jag att vi kan kriga oss till poäng/seger även där.
En av dom stora skillnaderna jag såg idag dock var att vi inte lyckades få fast pucken i forecheck speciellt många gånger och det gör ju i sin tur att vi får svårt att skapa tryck när vi inte vinner tillbaka pucken. Det har vi gjort jäkligt bra senaste matcherna. Men beror säkert på att det var lite energilöst
LaumannBingo En av dom stora skillnaderna jag såg idag dock var att vi inte lyckades få fast pucken i forecheck speciellt många gånger. Det har vi gjort jäkligt bra senaste matcherna. Men beror säkert på att det var lite energilöst
Det blir väl alltid att man gör sämre matcher, men att man tar två poäng även om man inte är på topp är ett jävla styrkebesked.
Utan att ha läst tråden så säger jag att mentaliteten har ändrats. Innan jul hade vi torskat denna match.
Idag vann vi på inställning. Känns som att laget förstått vart vi är och slutat lira ”skönt”. Alla poäng räknas, top10 here we (kanske) come.
Är “nöjd” med två poäng. Detta var en riktigt svår match på pappret
Nick Shore, årets straff utan konkurrens!
Ska va lite kontroversiell här nu men kändes inte som Shores straff blev som han hade tänkt. Själva dragningen var säkert vad han hade tänkt sig men såg ut som att Lehtinen kom närmre än vad han hade trott och att klubba-skridsko-dragningen mest blev turlig. Tycker nästan Kovacs straff är snyggare.
Menmen, skönt och jävligt oväntat att vända en straffläggning sådär. Säsongens tröttaste match mellan två bottenlag som var rädda för att blotta sig. 1-1 kändes rättvist, skönt att vi fick bonuspoängen.
alfie 100%
I den vinkeln jag satt såg det ut som shore hade en del flyt. Kovacs var enligt plan hela vägen
Öhrqvist 15:52, bra match återigen. Sicken talang som kommit hem och skött sig med bravur.
Kanske läge att göra något liknande med Hävelid? Något lag i allsvenskan borde väl vara villiga att ge honom gott om speltid, så kan man hoppas på att han får tillbaka självförtroendet och hitta spelet den vägen.
Myrenberg sedan han tog över förstaspaden, 94.48% och överlägset flest skott emot sig då han stått för 154 st räddningar. Snacka om att vara i zonen!
Nu var dom förvisso inne i BP på målet bakåt och Strandell fick för sig att dundra in i Myrenberg i slutet på matchen så man satt med hjärtat i halsgropen, men annars känns det väl som han och Noren trivs med varandra. Skötte sig återigen helt ok och känns betydligt stabilare än för några matcher sedan. Älskade att se Strandell med dubbla skottäckningar i slutet på första, bra signaler!
Även Shore som försökte sig på att täcka genom att kasta sig raklång vid deras PP mål. Hade ju förvisso hellre sett någon som försökt gör sig större men ändå det faktum att han försöker är väl ett tecken på att Ante tryckt på rätt knappar, fanns ju inga sådana tendenser hos honom under Östman.
Härlig seger, bra jobbat killar!
Förstår verkligen inte varför Genborg ska bli petad efter en godkänd första period. Det är när Lawner kommer in det börjar skita sig, killen vet inte var han är på isen. Gud förbjude om han någon gång skulle få iväg ett skott på mål. Varför envisas vi med den sopan?
Tack Jesper! Alltså statsen säger allt!
En horribel match från start till mål. Förstår att det satt ordentligt i skallarna att det var vinst eller tillbaka till källaren som gällde. Nu gäller det dock att jobba med det mentala till torsdag för Modo är fan inte bra.
Sen vore Emil Djuse trevlig, tycker han är en bra spelare. Hoppas PJ kanske tycker det också.
Fick Strandell en klubba i huvudet precis efter deras mål? Ingen utvisning?
MrNebbiolo Sen vore Emil Djuse trevlig, tycker han är en bra spelare.
Hoppas PJ kanske tycker det också.
Nu har du skrivit det två gånger. Kan du precisera vad du menar?
Kan inte skaka av mig att vi borde haft 5 raka segrar nu om man inte beslutat sig för att göra säsongens 4 sämsta minuter i helt fel läge mot Brynäs…
Man tänker så inför typ varje match numera men Modo borta på torsdag blir verkligen en vägvisare. Torsk och vi får hålla undan neråt, vinst och vi kan fokusera på att jaga uppåt. Kräver en bättre insats då än vad vi fick igår!