Växjö - Linköping, 4/1 - 15:15 (TV4 Sport Live 3)
- Redigerad
Mentalt jobbigt att vid vinst ligger vi förmodligen kvar på plats 13. Vid förlust kan vi vara 6 poäng bakom HV.
Myrenberg måste hålla nu(om han står). För mycket upp och ner. Ta din chans och gör som Engstrand gjorde.
Om fallet är så att Myrenberg är med på bussen ner till Växjö, är det helt fantastiskt. Men betyder naturligtvis inte det blir spel. Man kan alltid hoppas att det blir några minuter. Gärna PP där slipper han spela så hårt utan kunna styra mer så fall.
Hagel-Harry betydligt värre för Växjö. Vid förlust så är vi 2 p bakom och de blir direkt indragna i bottenstriden.
Myrenberg inte med i truppen enligt LHC appen. Och Öhrqvist extra back? Hur är det möjligt?
Mcnugget känns som att det är mycket i den där lineupen som är rörigt..
Bouma i andra?
Little med lawner i fjärde?
Vinhandlarn Tror inte man ska hänga upp sig på numreringen av kedjorna. Att man fortsätter spela Bouma-Törna-Elie känns väl ändå rimligt baserat på senaste matcherna, sen om de är ”andra” eller ”tredje” är väl mindre intressant.
Att Öhrqvist är sjundeback och att Norén-Strandell är ett av våra backpar däremot…
Heljanko i målet alltså! Kan bli revansch för honom själv. Få se!
Nä, Myrenberg om man ska tro lineup på Twitter. Kreu utanför truppen denna gång. Strandell och Norén i tredje kan bli cirkus
Annan uppställning står det Myrenberg står idag. Det är nog Myrenberg som står!
NorthLondonForever Strandell och Norén i tredje kan bli cirkus
Riktigt hemskt backpar det där. Tycker att det är Norén som bör hållas utanför laget just nu.
Aja, gött att se Lawner tillbaka! Har förhoppningar om att han kommer in med ny energi och bidrar med.. Ingenting alls.
Sett till istid senaste 2 matcherna har ju Boumas line haft näst mest istid i 5vs5 så om man ser det som en hierarki så har de varit andra lina på sistone.
Det skulle kännas trevligt om vi kunde nypa ett par poäng helst tre där nere i Växjö, för då skulle vi poängmässigt komma lite närmare till en ljuvligare nivå. Jag hoppas att det kommer vara Myran i mål för då skulle jag bli lite lugnare. Fast vem som står och vilka jävla backar vi har på plan så finns mitt hjärta med vårt lag alla dar, och även en sjunde back kommer ju att få istid. Fast jag skulle vilja sett Strandell och Öhrqvist som ordinary och Kreü alternativ Hävelid som sjunde back.
edenbrah Ae det där stämmer aldrig i vilken ordning namnen visas. Brukar visa sig vem som står precis innan pucken släpps.
Krävs en ganska rejäl spelmässig höjning jämfört med matcherna efter jul för poäng. Vår offensiv mot Växjös defensiv kan bli smärtsamt.
Kanske läge att slänga in Elie med bättre kedjekamrater? Visserligen har den kedjan varit en av de bättre men känslan är att det till 99 % beror på att Elie drar hela kedjan.
Idag gör Lawner mål, sitt första poäng på 17 matcher nån gång måste det ju hända
Hur fan petar Lawner hoffbauer?