Jag tycker det är ganska klart. Aronsson drar igång det hela med handskar upp i ansiktet på Ang. Ang svarar och då vräker Aronsson ner honom på isen. Jag tycker det borde ha dömts 2 minuter på Aronsson och ingenting på Ang (för Ang gör inte mycket alls).

Edit: Vill ni se om kolla 2:00:02 in i sändningen på TV4 Play appen.

TheDude Jag tycker det är ganska klart. Aronsson drar igång det hela med handskar upp i ansiktet på Ang. Ang svarar och då vräker Aronsson ner honom på isen. Jag tycker det borde ha dömts 2 minuter på Aronsson och ingenting på Ang (för Ang gör inte mycket alls).

Exakt så. En saklig sammanfattning som skulle hålla i en rättssal. Aronsson var extremt obegåvad som började det hela, dessutom framför ögonen på domaren. Skulle tom kunnat bli 4 min på Aronsson och 0 min på Ang. Den senare försöker mer freda sig.

PersonligaPersson jag uppfattar det inte så. Har x antal situationer i första perioden där dom börjar men inte blir nåt. Varför ta den när man precis även släppt en slashing på Norén (identisk situation som med Bouma i första). Kan bara se det som att Sjökvist ville visa Ljungh(var framme i avblåsningen innan och frågade om just den situationen) att han bestämmer.