Ja vi förlorade endast en poäng i denna match mot Malmö, så jag kände att vi var på samma nivå i denna match. Så en snabb resa från botten till mitten är väl ett rättvist betyg. Det var skönt att se Myran göra ett gott hantverk mellan stolparna. Som många är inne på så känns det som att laget blir tryggt med Myran där bak.
När jag såg matchen så såg jag att Shore verkligen jobbade hårt i motståndarnas halva av planen, Kovacs hjälpte upp defensiven, så de två kan jag inte lasta för den förlorade poängen. Ehn var som vanligt vår bäste forward med sitt duracellkaninspel, man kan ju undra om han har oändligt med energi. Ehn är definitivt min favoritspelare i denna säsongs lag. Det är kul att se hur Ehn och Kovacs har lyft upp Ljungh till att bli, vad har en gång, vår förste center igen. Sen har vi Elie som har börjat att vara igen den riviga och hårda spelaren man såg i början av säsongen. Det var en lyckosam förändring när man placerade Elie tillsammans med Törna och Bouma, så där lyfte Elie upp sina kedjekamrater.
Så allt som allt så har vi börjat vändningen från botten till mitten. Det känns som denna vändning började flera matcher tidigare även om man inte såg resultatet förrän matchen mot Malmö. Så även om matchen mot HV blev ett litet bottennapp så var vi på gång ett par matcher tidigare.
Jag är nog nöjd med dessa två poäng in på kontot, nu känns det mycket behagligare igen. Visst i denna omgång så gick inte resultaten till vår favör, men vi har ju allt i våra egna händer. Det är vi som ska vinna våra matcher och inte förlika oss på andra lags resultat. Det kommer nog bli en trevligare vår än den höst som varit. Det finns ju bara en väg att gå, och det är uppåt i tabellen, längre ner går det inte att komma.