Saknade spelare:
x

Fem senaste:
Modo - Malmö 4-2
Malmö - Växjö 2-1
Malmö - Leksand 2-1
Örebro - Malmö 2-3
HV71 - Malmö 2-1 OT

Lagstatistik:
GFA - 2.27
GAA - 2.69
PP - 17.24% PK - 68.85%

Interna poängligan:
Robin Salo - 15P (3+12)
Nikola Pasic - 14P (4+10)
Robin Hanzl - 13P (6+7)
Lassi Thomson - 12P (6+6)
Axel Sundberg - 12P (6+6)

Interna målvaktsligan:
Daniel Marmenlind - 16 matcher, 90.02% och 2.67 GAA
Marek Langhamer - 11 matcher, 89.69% och 2.58 GAA

Saknade spelare:
Jonathan Myrenberg - skadad
Oscar Fantenberg - skadad
Rasmus Rissanen - ?

Fem senaste:
Linköping - HV71 4-6
Frölunda - Linköping 5-2
Linköping - Rögle 2-4
Linköping - Frölunda 2-3
Färjestad - Linköping 2-1

Lagstatistik:
GFA - 2.56
GAA - 3.05
PP - 25.00% PK - 75.36%

Interna poängligan:
Markus Ljungh - 24P (8+16)
Ty Rattie - 20P (10+10)
Robin Kovács - 20P (5+15)
Linus Hultström - 20P (3+17)
Patrick Russell - 14P (7+7)

Interna målvaktsligan:
Jesper Myrenberg - 10 matcher, 90.00% och 2.58 GAA
Christian Heljanko - 21 matcher, 88.83% och 2.90 GAA

Tidigare möten:
Linköping - Malmö 3-0
Malmö - Linköping 3-2

Kom igen Cluben!

Rob Fem senaste:
    Linköping - HV71 4-6
    Frölunda - Linköping 5-2
    Linköping - Rögle 2-4
    Linköping - Frölunda 2-3
    Färjestad - Linköping 2-1

Fem raka nollpoängare varav tre på hemmaplan… att vi ALLTID ska ha sådana här sinnesjukt långa och djupa dips!

Rob Saknade spelare:
      Jonathan Myrenberg - skadad
      Oscar Fantenberg - skadad
      Rasmus Rissanen - ?

Om jag hade fått plocka ut tre stycken som absolut inte får vara skadade samtidigt så hade jag valt de där tre.

Mörka mörka december, 0 av 15 poäng. Fy fan…

Lukkinen i år Var det mörka december (istället för det väl mer vanliga mörka november va?)…

Tack och bock, det här är en match som jag väljer att avstå. Det är tillräckligt med skav här hemma under jul och LHCs prestationer gör inte saken bättre!

Det här kan bli brutalt om målvaktspelet fortsätter vara svagt och försvarsmisstagen lika många och stora som i senaste matcherna.

Backpar likt nedan att vänta? Med tanke på hur ont Rissannen hade är det inget långskott att han missar matchen.

Kreu-Hulström

Noren-Strandell

Hävelid-Aronsson

Mittzon Man måste ju kalla in öhrqvist nu med så tunn backsida…

Samtidigt inte schysst mot honom att han ska in som nån frälsare…

Mittzon Det där hade man inte ens varit nöjd med i ett HA lag.

K-man Det där hade man inte ens varit nöjd med i ett HA lag.

Det är ju i princip den backbesättningen (kvalitetsmässigt) vi skulle ha som bästa scenario i HA: någon stjärna och några truppspelare stannar, och någon ny Strandell kommer in typ. Öhrqvist kanske ska in, men annars är det en medelmåttig HA-uppställning, ja.

Har medvetet undvikit dem 2 senaste matcherna. Har bara känt opepp och ledsamhet inför

Vad skulle kunna tala för att jag ska se den här?

Ante får se till att grabbarna spelar den tråkigaste hockeyn mänskligheten någonsin har skådat för att skicka hem tre poäng imorgon, om det så krävs. 😛

Få en 1-0-match en regnig tisdag i Växjö att se ut som gårdagens förstaperiod i jämförelse, så trist får det gärna vara för min del om det innebär att vi inte läcker in mål.

Någon som följde sändningen igår och kan svara på följande:

Intervjue med Ante inför? Pratades det något om att han skruvat på något inför matchen? Eller sades istället något om att han aktivt valt att inte göra något för att han från bänken vill börja med att se hur man spelar (och då typ har spelat tidigare?)

Känslan jag fick från läktaren var ju att det såg ut som det har gjort hela säsongen kanske med undantaget att den fysiska intensiteten och taggningen åtminstone initialt kändes ”uppsteppad”. Nu har ju inte jag sett så många matcher live så är svårt att jämföra med hur det upplevs från tv-soffan.

Cluben89 Han sa att han sett två saker som han vill skruva till förutom att alla måste göra klart jobbet til 100%.

Cluben89 Känslan jag fick från läktaren var ju att det såg ut som det har gjort hela säsongen

Inte så konstigt iofs när Ante varit med laget i en dag.

Tyckte man såg tydlig skillnad i hur man satte press offensivt, dock blev man naiva och gick för hårt många gånger

LaumannBingo var inte menat som någon kritik mot Ante, förväntade mig inte att han skulle kunna göra något avtryck så snabbt, utan gav bara min bild av hur jag uppfattade spelet som komplement till min frågeställning om vad han hade sagt inför 🙂