Lör 12/9 J20-Rögle 4-5
Första seriematchen för säsongen. Vår 1:a kedja ser bra ut med Ekmark, Eurenius och Mrazik. Bra start med ledning efter 5 min. Mateuz Szurowski tar sej enkelt genom ett passivt Rögle och lägger pucken mellan benen på mv.
Kvitterat till 1-1 straxt efter. Vår back drattar på ändan och Rögleforwarden blir helt ren med Ollas.
Mitt i perioden tar vi ledningen med 2-1. Elliot Ekmark får ett långt pass av Theo Agnesved, rundar sin back och lägger in pucken från liten vinkel.
Ganska jämn period spelmässigt.
Vi för spelet i mittperioden utan att skapa så mycket. Typiskt nog kvitterar Rögle i PP på deras första riktiga chans.
2-3 ledning för Rögle några minuter efter. Backskott, retur som Rögle är först på.
Kvitterat till 3-3 efter 16 min. Bra jobb av 1:a kedjan ger fritt läge i slottet för Gustav Eurenius. Ass Elliot Ekmark.
Rögle är effektiva och gör mål på sina få chanser och vi skjuter mest utanför.
Vi tar ledningen i period 3 med 4-3 efter 8 min där Michal Mrazik skjuter ett skott som mv tappar in.
Rögle kvitterar i PP efter 12 min på backskott som Ollas inte kan hålla.
Fortsatt tryck från oss utan utdelning. 18-3 i skott säger en del om vår press.
Förlängningen startar med friläge för oss efter 20 sek utan utdelning. 1.21 in i förlängningen gör Rögle vinstmålet.
1:a kedjan kommer att göra mycket nytta för oss framledes och var bra idag. Spelet som helhet blev lite ”duttigt” med små marginaler och med ett rakare och enklare spel kommer det att bli bra.
Eftersom Lukkinen frågade om Ollas så gjorde han ingen stormatch precis och något mål kanske han skulle tagit. Tyvärr märks små misstag mycket mer när målvakten gör det än utespelarna gör detsamma.
Chans till revanch omgående mot Oskarshamn idag söndag.