alfie wrote
Min obsession (Costmar) inleder alltså med att hänga en balja direkt i j20 där han tekniskt sett kan spela i 4 säsonger inkl. denna.
Någon som är insatt (förslagsvis Ndur) - Någon rapport om vilka spelare som gjort störst framsteg över sommaren? Och är Costmar tänkt att vara ordinarie i j20 eller är utgångspunkten att han ska dominera i j18?
Jag kan inte påstå att jag hunnit se så mycket av J20 under försäsongen. Av det jag sett tycker jag dock att det är flera som ser intressanta ut. Jag är svag för Pontus Eklöfs spelstil, men han har nog, som jag varit inne på tidigare, svårare att ta steget rakt upp i SHL jämfört med t.ex. Rodensjö som bygger sitt spel mer på kraft och fart. En som jag tycker ser riktigt intressant ut är William Worge-Kreü, han är nog inte alltför långt ifrån att få en chans i SHL.
Jag tror utgångspunkten för Costmar är J18 i år, och skulle tro att han mår bäst av det. Det finns flera duktiga 00:or som säkert kommer få sina chanser i J20 under säsongen, men sen handlar det ju mycket om vilka spelare som finns tillgängliga, så det lär väl knappast ha varit Costmars enda J20-match för säsongen i alla fall.
P.s. Kul med en ny aktiv juniorskribent. Välkommen Cykelåkarn!