Riktigt bra match av J18 idag. Kul att det också gav utdelning och att de fick vinna matchen och ta det till en avgörande match imorgon. Många spelare var bra i LHC men tyckte ett par stycken utmärkte sig lite extra. Marcus Högberg släppte 0-1 pucken lite billigt men spelade sen grymt bra och hade flera viktiga räddningar i tredje perioden när LHC spelade på resultatet vilket kunde straffat sig om det inte vore för Högberg. Backen Jesper Pettersson var också riktigt bra även om han är lite oslipad då han ibland gör lite chansbrytningar och ibland spelar över gränsen fysiskt. Han spelar med väldigt mycket hjärta och ibland är det till fördel och ibland nackdel.
En som imponerade på mig var kaptenen Jesper Bärgård som spelade väldigt fysiskt matchen igenom och hade tacklingar i nästan varje byte och han satte standarden för resten av laget. Matchen igenom spelade hela LHC en väldigt fysisk hockey och malde ner Dif. Förutom att det förmodligen tog på krafterna för Dif så blev de rätt griniga och tog väldigt många onödiga utvisningar och LHC spelade faktiskt tre långa 5-3 varav två resulterade i mål. Förutom ovan nämnda spelare tycker jag att Christopher Fish imponerade (första gången jag såg honom riktigt bra) med en riktigt bra skridskoåkning, fint skott och dessutom utnyttjade han sin storlek till att tacklas på ett bra sätt.
Joachim Nermark spelade på den nivå han måste för att LHC ska kunna slå Djurgården och var stark med pucken och kreativ i PP. Dessutom hade han en snygg styrning som han slog in sin egen retur på till viktiga 5-2 i tredje perioden.
Allt som allt en riktigt bra juniormatch med högt tempo och mycket känslor.